Avatar billede tgl Nybegynder
10. april 2006 - 15:36 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Udfylde PDF-formular online

Jeg skal lave en PDF-formular hvor brugeren på en hjemmeside skal kunne udfylde den for derefter at klikke på en knap i formularen som så skal sende den pr. mail til en bestemt mailadresse.

Jeg er ny i PDF så hvis nogen har et eksempel ville det være fint.

Det må meget gerne også være et eksempel hvor man kan

- validere på brugers input.
F.eks. skal der kun kunne indtastes tal i nogle felter og tekst i andre.

- sætte mailens body op som ønsket

NB! Hvad kræves der af modtager? Skal denne selv have installeret Adobe Acrobat?
Avatar billede geagleeye Nybegynder
10. april 2006 - 15:49 #1
lige et eks. kan man nok ikke give i kode som sådan.

men, jeg kan fortælle lidt om det istedet.

udvikleren:
Kender ikke så meget til dit udviklings miljø , men adobe designer 7.0 kan sagtens klare opgaven, også er den gratis(kun i 30 dage lol).
så det om at download "adobe designer" også skulle det være lige til med step by step. Du skal evt, bruge noget Javascript til det der med send mail funktion men det kan man finde på nettet eller i programmet .

Brugeren:
I tilfælde af at du gerne vil have at modtageren skal kunne redigere eller udfylde formular i en pfd fil, så skal vedkommende have Adobe Acrobat feks.

god fornøjelse
Avatar billede tgl Nybegynder
10. april 2006 - 15:56 #2
Jeg går ud fra at bruger kan nøjes med at have Adobe Acrobat Reader inbstalleret?
Avatar billede tgl Nybegynder
10. april 2006 - 15:57 #3
OBS Jeg har Adobe Designer (købt i dyre domme :-)
Avatar billede tgl Nybegynder
16. juli 2006 - 17:42 #4
Takker for svaret...