Avatar billede christianstelling Nybegynder
10. april 2006 - 15:16 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

præinstalleret Win XP engelsk skal ændres til Win XP DK

Hej

vi har købt to HP Workstations og i god tro at de ville blive leveret med dansk XP var det en "bad joke" da det viste sig at den var født engelsk talende. Spørgsmål er nu følgende kan vi installere XP Prof Dansk på disse Workstations (vi har p.t. ikke gennemført installationen af den præinstallerede XP) og er der nogen ting vi skal gøre inden vi kan installere den ny version.
Vi er ikke interesseret i at gemme / beholde den præinstallerede XP Prof så HD kan vel formateres ver installeringen af den dankse version.

på forhånd tak
Avatar billede michael_stim Ekspert
10. april 2006 - 15:21 #1
Ja, det er bare at formatere og installere den danske version.
Avatar billede boxer Nybegynder
10. april 2006 - 15:22 #2
Du kan godt installere den danske oveni. Slet evt. de partitioner der er og opret nogle nye efter behov.
Avatar billede michael_stim Ekspert
10. april 2006 - 15:23 #3
Når du sætter skiven i, vil den opdage at der er en anden version af XP. Så er det bare at sige ja til at formatere.
Avatar billede boxer Nybegynder
10. april 2006 - 15:53 #4
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. april 2006 - 18:58 #5
Sikker på at den XP version ikke er en MUI version?
Avatar billede michael_stim Ekspert
10. april 2006 - 19:33 #6
Du siger noget der, John. Det plejer det jo at väre. Men har de allerede köbt, kan de ligeså godt installere den, istedet for en OEM-version.
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. april 2006 - 19:40 #7
;)

Hvis det er en MUI version, har i en cd med dansk sprogpakke.
Smid den i når installationen er færdiggjort og vælg dansk i mneuen der kommer frem.

En anden mulighed er at det kan være en MULI version - her skal installationen også færdiggøres, men så kommer der automatisk en boks frem der spørger hvilket sprog i vil køre, her vælger i dansk.
Avatar billede christianstelling Nybegynder
11. april 2006 - 08:08 #8
det er en mui version men ifølge Microsoft findes XP for workstations kun på engelsk, fransk, tysk eller hollandsk
Avatar billede christianstelling Nybegynder
11. april 2006 - 08:10 #9
tak allesammen jeg installere XP Prof dansk oveni og ser hvad der sker .......
Avatar billede boxer Nybegynder
11. april 2006 - 08:19 #10
Velbekomme
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. april 2006 - 09:16 #11
"Kommentar: christianstelling
11/04-2006 08:08:32 det er en mui version men ifølge Microsoft findes XP for workstations kun på engelsk, fransk, tysk eller hollandsk"

Ikke korrekt :)
MUI versioner er på 33 sprog.