Avatar billede proman Nybegynder
10. april 2006 - 13:43 Der er 8 kommentarer

Opgave Liste

Hejsa ..

Jeg har tænkt mig at lave en opgave liste til en hjemmeside.
Det er sådan så jeg kan tilføje en opgave, også havner den i en tabel. Og der kan man så se opgaverne, og lave dem 1 efter 1 ..

Men jeg ved ikke helt hvordan det skal gøres..
Jeg har sårn et nyheds script, og det tænkte jeg at man kunne redigere det lidt, så det passede i en tabel.

Meen, nogle der vil hjælpe med med det? :)
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
10. april 2006 - 14:20 #1
Du laver da bare en tabel som indeholder:
ID:
Header:
Test:
Solved: (nej=0 | j=1)

så laver du en side hvor man kan gå ind og oprette en opgave den skal indeholde et inputfelt til overskriften og et textarea til informationer om opgaven samt en Opret knap så sætter du den side til at poste til sig selv og den skal så tjekke om der er posted til siden og er der det skal den smide informationerne ind i databasen.

Så skal du lave en side som viser alle opgaver og en side som viser den enkelte opgave, denne side laver du så en form på med en knap som f.eks hedder "løst" som man kan trykke på og så bliver opgaven rettet så den er løst.

Meget mere er der ikke i det... man kan så lave det mere avanceret ved at man har muglihed for at vælge hvor mange % af opgaven der er løst samt mulighed for at skrive kommentare... men lav det første jeg har skrevet så skal jeg gerne fortælle hvordan resten laves bagefter...
Avatar billede hmortensen Nybegynder
10. april 2006 - 14:20 #2
Vi kan starte med at lave en tabel.

Hvilke informationer skal der være om en opgave?
Avatar billede proman Nybegynder
10. april 2006 - 19:16 #3
Altså,

Sådan her skal det se ud: www.Habbo-Times.dk/opgave_liste.php
Der skal der så systemer ind i..
Avatar billede proman Nybegynder
10. april 2006 - 23:01 #4
Hallu? :P
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
11. april 2006 - 09:38 #5
Crew? du vil simpel hent have det så det er lavet så du kan oprette nogle grupper som så kan indtaste opgaver? For så skal du lave et User login system. Du skal lave et admin side som kan administrere hvilke brugere der er medlem af de enkelte grupper... så begynder det jo at blive stort... syntes du skal starte med at lave det jeg skrev og så udbygge det... gider ik sidde og skrive time lange forklaringer på hvordan systemer skal laves hvis de aligevel ik bliver lavet.
Avatar billede proman Nybegynder
11. april 2006 - 11:50 #6
Nej nej, det er bare hvem i vores hold der skal stå for opgaven ..
ikke hvor man opretter grupper o.s.v. ;)

Det skal være sådan at folk skal kunne komme ind på en side, hvor der er 5 inputs:

Opgave:
[En boks her]
Crew:
[En boks her]
Deadline:
[En boks her]
Bemærkning:
[En boks her]
Andet:
[En boks her]

[Submit]

og det er jo ikke så svært at lave, altså det med boksene og det:

Opgave:
<input type="text" name="opgave">
Crew:
<input type="text" name="crew">
Deadline:
<input type="text" name="deadline">
Bemærkning:
<input type="text" name="bemærk">
Andet:
<input type="text" name="andet">

<input type="submit" value="Lav opgave">

Se det var jo ikke svært :b
Men så er det jeg skal have hjælp til php delen..

For det jeg arbejder på er jo et fan site til en chat, og der er der, reportere, ledelse, grafikkere, konkurrence ansvarlig o.s.v.

Så man skal bare skrive i crew boksen om det er det ene eller det andet.
Også skal alle ansætte have adgang til overstående tabel: www.habbo-times.dk/opgave_liste.php

Og brugerlogin og alt det der, det har jeg ..
Og jeg kan gøre så at det kun er nogle stykker der får den funktion, altså til at sætte ting på listen..!

Såeh, der skal du ikke bekymre dig ;) Jeg skal bare have hjælp til at indsætte det rigtige de rigtige steder :)

For jeg har en idé om hvordan jeg kunne lave det, men det har jeg fundet ud af at det kun vil være det første felt der vil blive udfyldt :/
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
11. april 2006 - 12:39 #7
<?php

if( $_SERVER["REQUEST_MODE"] == "post" ) {
    $connid = mysql_connect("host","user","pass");

    $sql  = "INSERT INTO ´opgaver´ ('opgave','crew','deadline','comment','other') VALUES (";
    $sql .= "'".$_POST['opgave']."',";
    $sql .= "'".$_POST['crew']."',";
    $sql .= "'".$_POST['deadline']."',";
    $sql .= "'".$_POST['comment']."',";
    $sql .= "'".$_POST['other']."'";
    $sql .= ")";

    mysql_query($sql,$connid);

}

?>

<form action="<?php echo $PHP_SELF; ?>" method="post">
Opgave:
<input type="text" name="opgave">
Crew:
<input type="text" name="crew">
Deadline:
<input type="text" name="deadline">
Bemærkning:
<input type="text" name="bemærk">
Andet:
<input type="text" name="andet">
<input type="submit" name="opret" value="opret">
</form>

Sådan her skulle det gerne se ud... skrevet uden at teste det, så kan være der er nogle fejl, men dem må du så komme med så ser vi på dem.
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
25. april 2006 - 16:10 #8
Nå hvordan går det med dit Opgave system?