Avatar billede bennybomstaerk Nybegynder
04. maj 2001 - 22:18 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

ATA100 boot problem (A7V133 + Win2000)

Jeg har et A7V133 bundkort, en IBM 75GB HD og Win2000 installeret. Når jeg slutter HD\'en til ATA100 controlleren kan der ikke bootes. Omvendt når HD\'en er tilsluttet den alm. IDE controller - så virker det.

Problemet er meget lig det problem Zyphon oplevede (http://www.experten.dk/spm/64914). Men jeg er i tvivl om den løsning der blev beskrevet gælder for Win2000.

Er der en der kan give en trin for trin løsningsbeskrivelse - tak.
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
04. maj 2001 - 22:27 #1
Er \"onboard ata\" enabled i bios?
I bios under bootmenuen er der 4 punkter øverst du skal sætte dem som følgende

1. floppy eller disabled
2. disabled/none
3. disabled/non
4. Onboard ata (tror jeg den hedder)
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
04. maj 2001 - 22:28 #2
Avatar billede bennybomstaerk Nybegynder
04. maj 2001 - 22:32 #3
Tak for hurtigt svar - jeg lukker, skifter controller og prøver det du skitserer.
Avatar billede retaxes Nybegynder
04. maj 2001 - 22:33 #4
Den side du henviser til kan måske hjælpe alligevel, se på de nederste kommentarer, der står noget om at formatere c: drevet fra en bootdisk medens ata100 controlleren er slået til.
Avatar billede steen_m Nybegynder
04. maj 2001 - 22:36 #5
Du skal hente den seneste driver fra ASUS til din ATA100 controller -http://www.asus.com/products/Motherboard/driver_ide.html#ata100
Denne skal du installere som en SCSI- og RAID-controller. Du skal også huske at sætte BIOS så der bootes fra SCSI.
Avatar billede bennybomstaerk Nybegynder
04. maj 2001 - 22:47 #6
jdaugaard:> perfekt... nu virker det!

Utroligt at dette ikke belyses på fornuftig vis i manualen eller på ASUS\' egen web site. Jeg har ledt en del dage uden held og så viser det sig at løsningen er dejlig simpel (når man altså kender den).

Hav en god aften.
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
04. maj 2001 - 22:48 #7
Tak og i lige måde :-)
Avatar billede makse Nybegynder
04. maj 2001 - 22:48 #8
Asus A7V når det er bedst. :)