Avatar billede unsafe Nybegynder
09. april 2006 - 13:59 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Thunderbird sletter mine mails!?

Hej.
Jeg har lige hentet progrmmet Thunderbird, og opsat det på både min stationær og bærbar, det virker fint osv.

Mit problem er at hvis jeg henter nye meddelelser så slettes de, så jeg ikke kan tjekke min mail på nettet (b-one.net) hvis jeg nu sidder ved en anden computer!

Og kan heller ikke få meddelelserne over på min bærbar da de allerede ligger i Thunderbird på min stationær, hvis det giver nogen mening!?

Jeg vil gerne have programmet til at bevare mine mails, ikke kun for at de også kan hentes på min bærbar, men så jeg også kan tjekke mail fra andre computere.

Og når jeg sletter en mail slettes den så også fra thunderbird på min bærbar, og min mail på nettet (b-one).

Det er lidt svært at forklare.

Men Hjælp?
Avatar billede bufferzone Praktikant
09. april 2006 - 14:15 #1
undet funktioner - kontoindstillinger - serverindstillinger kan du indstille at thunderbird skal gemme mails på serveren f.eks. indtil de er slettet fra indbakken, eller i ettidsrum, prøv at lege med disse indstillinger
Avatar billede unsafe Nybegynder
09. april 2006 - 14:27 #2
ja!
Men nu hvis jeg sletter den fra Thunderbird på min Stationær evt, så ligger den stadig på min bærbar..?
Avatar billede unsafe Nybegynder
09. april 2006 - 14:29 #3
- og hvis jeg sletter meddelelsen i Thunderbird ligger den stadig nr jeg tjekker mailen på B-one.
Kan jeg gøre noget ved det?
Avatar billede bufferzone Praktikant
09. april 2006 - 14:46 #4
Din stationære og din bærbare kan ikke mærke hvad den anden laver. Det at du sletter på den stationære, vil ingen effekt have på den bærbare.

De indstillinger du laver der hvor jeg har anvist drejer sig om mailen på serveren og hvad der sker afhænger af hvad du indstiller den til.

Som jeg forstår dit spørgsmål, drejer det sig om at sørge for at mailen ligger længe nok på serveren til at du kan hente ned begge steder. Deteret spørgsmål om den rigtige indstilling og om at tænke sig om når man sletter fra både stationær og bærbar
Avatar billede unsafe Nybegynder
09. april 2006 - 15:05 #5
ok!
Jeg ville bare gerne have det til, at når man sletter en mail eks på min stationær, slettes den også fra min bærbar, og når jeg tjekker det på nettet (b-one)

Kan det lade sig gøre?
Avatar billede bufferzone Praktikant
09. april 2006 - 16:43 #6
Ikke med det sætup du har nu, det ville kræve at du brugte IMAP og at mailen fysisk lå på serveren, og det bruges stort set kun over LAN forbindelser
Avatar billede unsafe Nybegynder
09. april 2006 - 17:10 #7
Ok!
Men så takker jeg for hjælpen =)