Avatar billede bornstein Juniormester
09. april 2006 - 09:25 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

støksvage bærebare pc

Jeg spekulerer på at købe en bærebare computer, men den SKAL være lydsvag. Prøvede en Acer med AMD Torino fra TDC's tilbud i lørdag og hastede ind med den igen. Total larm lige foran snuden!(De tog den fluks retur, fin butik).

Nu overvejer jeg en Dell Centrino måske med Dual processer og hvad ved jeg.... ca. 8.000 kr. Er der nogle der ved om sådan en larmer?
Alternativ vil jeg nemlig købe en "gamle" eller brugt, når bare den er lydløs.

Jeg er ligeglad med poient, men vil gerne have nogle svar fra dem som rent faktisk selv HAR en støjsvag og ved at den ER det.

Herligst

Bent
Avatar billede ducks Nybegynder
09. april 2006 - 09:42 #1
Da jeg sidste gang skulle købe ny bærbar, var jeg også opsat på at den SKULLE være 100% garanteret lydløs idet, jeg bruger den til at skrive notater med i timerne. Men desværre har mange fabrikanter og brugere i dag fået den tåbelige ide, om at en bærbar skal kunne ligeså meget som en stationær, og det siger sig selv at det kræver nogle blæsere at få den varmeudvikling ud af de små kabinetter. Men for at komme tilbage igen, så faldt mit valg på en Apple iBook. I mit tilfælde var der flere fordele ved den: Lille (13"), 100% lydløs, billig (8.000) og (efter min mening) pænere end PC'er, dog kan det betale sig at sætte 1GB (1000kr) ekstra RAM i den lille model med 256MB. Men hvis du har et krav om, at det skal være Windows der kører på den er mit forslag, at du køber en af deres nye med Intel processor, da man godt kan installere Windows XP på dem.

Men inden du installerer Windows, synes jeg du bør overveje om dine behov kan blive opfyldt med MacOSX da det kører mange gange bedre.
Af programmer der også kan fås til Mac kan jeg nævne:
Microsoft Office
Alle Adobe og Macromedia programmerne
MSN (adiumx.com er dog et bedre alternativ)
Der er ikke en brugbar version af Internet Explorer, men Apples Safari er tilgengæld hurtigere :)

Hvis der skulle være andre programmer du har brug for, hvor du er i tvivl kan du selvfølgelig også spørge her. Er det fordi du vil bruge den til at spille på også, kan en Mac dog ikke anbefales, men som tidligere nævnt synes jeg heller ikke bærbare computere er egnede til spil, men det er selvfølgelig ikke mig der skal bestemme det.

http://www.apple.com/macbookpro/
Avatar billede chicony Nybegynder
09. april 2006 - 10:02 #2
Jeg har også været på jagt efter en støjsvag bærbar, men alligevel valgte jeg en HP Pavilion, som støjer meget. I stedet har den "muskler".

Første ting man skal kigge efter er, om CPU´en er Mobile eller alm., da Mobile ikke udvikler så meget varme og har derfor ikke brug for så meget køling.

Jeg har erfaring med at DELL og Fujisu-Siemens, laver nogle rimelige støjsvage bærbar PC´er.
Avatar billede huset Praktikant
09. april 2006 - 10:35 #3
Dual processer er ikke korrekt. Det hedder Core duo og er ikke det sammen. Her har du to kerner i én CPU.

Hvad skal maskinen bruges til?

Her er lidt guldkorn som lander i dk 12/4

http://zepto.dk/Default.aspx?page=NotebookSummaryPage&notebookid=O7Xh4nIQlz3

http://zepto.dk/Default.aspx?page=NotebookSummaryPage&notebookid=uo6KIWGxc7HbC

Få begge til test, og forventer mig meget af disse
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. april 2006 - 10:43 #4
Til hhv. 15.000 og 11.700 ca. ville jeg helt klart overveje en bærbar fra en anden producent.

Bornstein - hvad skal den bærbare bruges til?
Det nytter jo ikke noget at anbefale en bærbar med f.eks. grafikkort med dedikeret ram (eget grafikkort) hvis ikke den skal bruges til spil - her snakker vi ikke 3D applikationer, da bærbare med grafikkort til spil (Zepto laver INGEN til 3D applikationer) er lige så egnet som et med onboard grafik til dette.
Avatar billede huset Praktikant
09. april 2006 - 10:46 #5
John??
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. april 2006 - 10:56 #6
Geforce Go 7600 er ikke optimeret til ægte 3D :)

Prøver at guide opretter hen til hvad vi skal kigge efter for at give et forslag.

Prøver ikke at rette på jer :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. april 2006 - 10:58 #7
Bornstein> du vil gerne have forslag til en støjsvag bærbar...

Så vil jeg da foreslå Lifebook S7120/E8xx serien.

Siger ikke en snus ved alm. arbejde.
Avatar billede huset Praktikant
09. april 2006 - 11:04 #8
Gør E8210 heller ikke :D

Voldsomme grafikkort til en bruger der måske kun skal bruge offive pakken.

Stigers>>

7600 ligger i samme klasse som X1600 og disse kort er altså designet til 3D spil på et mobilt plan forståes.7600 er en afløser for GO6600
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. april 2006 - 11:38 #9
Ja 3D spil - ikke ægte 3D :)
Avatar billede bornstein Juniormester
09. april 2006 - 18:38 #10
Du godeste. Sikken en polimik. Nå, men computeren skal bruges til tekst og lidt fotos photoshop. Jeg spekulerer lige nu i at købe en brugt til fx. et par tusind eller tre, og så blot nyde stilheden. Altså hvis den findes for bærebare... Jeg er i øvrigt overbevist PC mand.
Tak for gode bud.
Er der nogle der vil have poientene? så fortæl lige hvordan de gives.
Herligst

Born
Avatar billede chicony Nybegynder
09. april 2006 - 18:51 #11
Her i forum´et får man flere svar end man kan bruge...håber at du finder en støjsvag bærbar. Du må gerne skrive en kommentar om hvad du finder.

Marker navnet eller navnene (i venstre side) på dem som skal have point og tryk "Accepter"...men vent evt. til at der er flere der "svare".
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. april 2006 - 20:33 #12
Bornstein, du får næppe en stille bærbar til 2 - 3000 kr. :)
Avatar billede huset Praktikant
12. april 2006 - 17:33 #13
Velbekomme da
Avatar billede ducks Nybegynder
12. april 2006 - 19:31 #14
Som sagt, køb en Apple de er fornuftige nok til ikke at fylde dem med l*** og de kan sagtens klare Photoshop og tekstbehandling

Koster vidst 8000 og op