Avatar billede Slettet bruger
04. maj 2001 - 20:01 Der er 9 kommentarer og
6 løsninger

Hejsa

Hvad er avatar?
Avatar billede bratkid Nybegynder
04. maj 2001 - 20:10 #1
et design?
Avatar billede 7th Praktikant
04. maj 2001 - 20:10 #2
Små billeder/animations. Den tekniske del omkring billederne kender jeg ikke rigtig til.
Avatar billede bratkid Nybegynder
04. maj 2001 - 20:10 #3
et firma? www.avatar.com
Avatar billede angelize Nybegynder
04. maj 2001 - 20:14 #4
Jep små billeder/animations som 7th sagde.
Her er et eksempel http://bbs.fanforum.com/avatars/custom/10006829.gif

Avatar billede oskar Nybegynder
04. maj 2001 - 20:46 #5
Ordet avatar kommer fra Sanskrit og betyder Guds inkarnation på jorden.
I edb-verdenen er det som 7th siger små billeder som bruge i visse chatsammenhænge til at repræsentere hver enkelt person. Kræver et VRML plug-in.
Avatar billede excession Nybegynder
04. maj 2001 - 21:27 #6
en avatar er en personificeret objekt...som har til opgave at hjælpe en/guide en

det bruges nogle steder på websites til at guide en bruger igennem et site

Avatar billede Slettet bruger
04. maj 2001 - 22:27 #7
Det var lige, hvad jeg var ude efter. Er det en god idé, at lave på sit site?
Avatar billede tomsommer Juniormester
04. maj 2001 - 22:33 #8
Ja, hvor har du fået den ide fra... lamer
Avatar billede excession Nybegynder
04. maj 2001 - 22:35 #9
personligt synes jeg det er en god ide.

brugere er generelt dumme... hvis man guide dem rundt og hjælpe dem så de føler sig trygge er det godt.  på den måde bliver de længere på dit site...

www.designplaza.net kan du se en dhtml avatar

jeg har set gode flash avatarer også, men jeg kan ikke lige huske dem... :)

-- xs
Avatar billede 7th Praktikant
06. maj 2001 - 05:52 #10
http://www.sohh.com/forums/

Check da spot - mange gode, rigtig gode avatars ;)
Avatar billede excession Nybegynder
06. maj 2001 - 10:59 #11
jeg har faktisk fået lavet en avatar...

da millenium dome stadig havde åbent kunne man få lavet en digital avatar af sig selv.

det var noget som BT (telefonselskab) lavede.

mine venner tvinger mig til at vise den, hver gang de er på besøg, for at få en rigtig griner... :|

-- xs
Avatar billede dullen Nybegynder
22. maj 2001 - 22:30 #12
Avatar er rent faktisk en repræsentation af en selv på internettet, mest brugt til interaktive visuelle chats.
Størst har brugen været til Chatten ThePalace, der er meget udbredt i USA.
I øjeblikket florerer en Browser Avatar epedimi Danmark, her bliver de dog kaldt for Duller.
Et eksempel kan ses på: www.topping.dk/dullernes-univers
En gennemgribende gennemgang af begrebet Avatar kan findes på:
http://www.rider.edu/users/suler/psycyber/psyav.html#Introduction

Med venlig hilsen
Marianne Topping
Avatar billede oskar Nybegynder
04. juni 2001 - 01:45 #13
På alles vegne en hjertelig tak for pointene.

/oskar
Avatar billede tomsommer Juniormester
04. juni 2001 - 02:20 #14
Yir 1 point
Avatar billede Slettet bruger
04. juni 2001 - 11:14 #15
Hehe... 1 til hver! Det må da være nok!