Avatar billede hau. Nybegynder
04. maj 2001 - 19:48 Der er 7 kommentarer og
3 løsninger

To harddiske

Jeg har købt en ny harddisk da min comp. gik ned for nylig, hvor jeg så har installeret win98 2. overført data frem og tilbage for at redde så meget som muligt. Men er det muligt at formatere den ene disk, fx. formatere D\'drevet og så stadig kunne bruge det til at gemme data uden at skulle til at lave en masse om igen på C\'drevet jeg ved ikke om win på C automatisk fanger at der er en ekstra HD og så kan administrere den plads.?? lidt snørklet men håber i forstår..;- ) Hau.
Avatar billede bratkid Nybegynder
04. maj 2001 - 19:53 #1
yes
Avatar billede mortenka Nybegynder
04. maj 2001 - 19:54 #2
Hvis jeg forstår spørgsmålet rigtigt, så ja..
Så vidt jeg kan se, er situationen følgende:

Ny HD med Win98 (C: drev)
Gl. HD med ting (D: drev)

Du vil gerne formatere D:, for at tømme drevet helt? Det er helt ok at gøre det.
Avatar billede excession Nybegynder
04. maj 2001 - 19:54 #3
det kan du.  Jeg har gjort det selv :)
Avatar billede excession Nybegynder
04. maj 2001 - 19:55 #4
du behøver hellere ikke at formatere drevet hvis du ikke vil.
Avatar billede hau. Nybegynder
04. maj 2001 - 20:03 #5
Ok..

Ny HD med win98 nu D
Gammel HD med win98 nu C

Så hvis jeg formatere D som jeg jo blot har brugt som venteplads, mens jeg har formateret og installeret win98 igen på C, så kan jeg godt bruge D som lagerplads efter en formatering. og Win finder selv D igen selv om der ikke er nogle systemfiler..?

Hau
Avatar billede mortenka Nybegynder
04. maj 2001 - 20:05 #6
Fuldstændig korrekt!
Der behøver kun at være (system) filer på systemdisken, her C.

Så du går bare amok ;)
Avatar billede hau. Nybegynder
04. maj 2001 - 20:07 #7
Øhhh det gik ikke lige som jeg havde forventet da jeg skulle give point, hvad gør man så...var lige i godt humør og ville give jer alle 15...hmm hvad gør man så...;- )
Avatar billede mortenka Nybegynder
04. maj 2001 - 20:15 #8
Skidt vi overlever nok.. :)
Avatar billede hau. Nybegynder
04. maj 2001 - 20:17 #9
Men så vil jeg sige tak for hjælpen, men hvad gør man egentlig i den situation..opretter et nyt spm eller...?

Hau.;-)
Avatar billede mortenka Nybegynder
04. maj 2001 - 20:23 #10
Aner det ikke..