Avatar billede funder2000 Nybegynder
08. april 2006 - 08:53 Der er 16 kommentarer

genstarter af sig selv

hey min stationære pc er begyndt at genstarte af sig selv, men nublev det værre nu gør den dt hele tiden jeg kan komme ind i  bios setup menu og boot menu osv. men når den ser skrivebordet genstarter den, det er ike den virus hvor de går 60 sec det sker automatisk og den skriver noget med at der muligvis er ændret i pc'ens hardware eller software...
Avatar billede Slettet bruger
08. april 2006 - 09:12 #1
Du kunne jo starte med at køre en gang "chkdsk /r" det løser ofte problemet
Avatar billede funder2000 Nybegynder
08. april 2006 - 09:17 #2
ok hvad er det og hvor kan det gøres fra
Avatar billede huset Praktikant
08. april 2006 - 09:44 #3
chkdsk /r ???

Tjek maskinen for om den trænger til en rengøring i VPU køler eller grafik køler
Avatar billede huset Praktikant
08. april 2006 - 09:48 #4
I stedet for at bruge CHKDSK kan du prøve at bruge ScanDisk.
ScanDisk kan finde og rette en lang række diskproblemer.

Du gør dette sådan:

Smid din systemdisk(XP f. eks) i CD - ROM drevet.
Gå i START > KØR og skriv sfc /scannow og tryk enter

HUSK mellemrummet mellem c og /
Avatar billede funder2000 Nybegynder
08. april 2006 - 09:53 #5
hey har haft skilt den ad og støvet af, men endnu et problem er at cd rom drevet er i stykker så der skal jeg lige låne et kan intet af det klares fra bios
Avatar billede huset Praktikant
08. april 2006 - 09:54 #6
Du kan ikke afvikle en CD fra BIOS :D

Kan du starte den i fejlsikret?
Avatar billede john.doe Nybegynder
08. april 2006 - 09:57 #7
huset: ??????????
sfc= system fil control, hvilket intet har at gøre med scandisk
det er rigtigt som helge skriver, hvis det er hd fejl så kør
chkdsk /r fra commandopromt, start -> kør ->cmd
Avatar billede huset Praktikant
08. april 2006 - 10:01 #8
Ja, hvis HDD er problemet.

Jeres omtalte kommando kan også give dette result

Filesystemtypen er NTFS
Det aktuelle drev kan ikke låses

Chkdisk kunne ikke køres, fordi diskenheden er i brug af en andne process.
Skal denne diskenhed kontrolleres næste gang systemet genstartes
Avatar billede funder2000 Nybegynder
08. april 2006 - 10:06 #9
nej den kan ikke startes i fejlsikret tilstand eller jo det kan den godt men lige når skrivebordet skal vises så genstarter den....
Avatar billede Slettet bruger
08. april 2006 - 14:38 #10
Hvis dit filsystem er FAT32 kan du som tidligere anført også køre en SCANDISK med overfladescanning fra en WIN98 startdiskette

Du kan kun bruge chkdsk /r hvis du kører NTFS filsystem, det startes enten fra kommandofortolkeren hvor du skriver
chkdsk /r  -> klik enter herefter bliver programmet kørt ved næste boot
ELLER
du kan boote op på din XP-skive vælge REPARER FRA GENOPRETTELSESKONSOL og her skriver du så den samme kommando.
Programmet vil herefter kontrollere og evt. reparere din hardiske for defekte sectorer
Avatar billede huset Praktikant
08. april 2006 - 14:45 #11
Smid din systemdisk(XP f. eks) i CD - ROM drevet.
Gå i START > KØR og skriv sfc /scannow og tryk enter

Virker fint på en XP men nej, dette er ikke til HDD, men kan ikke se hvorfor det skulle være pga harddisken
Avatar billede huset Praktikant
08. april 2006 - 14:50 #12
Vores/opretters problem er så bare han ikke kan bruge en CD uden drev
Avatar billede huset Praktikant
30. april 2006 - 20:24 #13
Mon det er på tide du finder ud af at få givet feedback eller lukket tråden
Avatar billede Slettet bruger
08. august 2006 - 10:40 #14
Du har måske ikke fået det til at køre endnu ??
Avatar billede huset Praktikant
01. februar 2007 - 13:47 #15
Lukketid
Avatar billede huset Praktikant
06. april 2007 - 08:12 #16
Ved at være tid til feedback?