Avatar billede madsen_g Nybegynder
08. april 2006 - 00:40 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kan denne maskine OC

Hej Eksperter

Ville egentlig bare vide, om det var muligt at overclocke mit udstyr. Jeg har følgende:

Miditower Codegen 6013-1L, 300W
Køler ThermalTake Volcano 9, A1365
Ram 512 Mb DDR PC 2700 Samsung
19" Samtron 96B 0,22 dot
RubyTech 10/100Mbit Netkort RJ
Soltek SL-75DRV5, KT333 DDR, 266FSB
Harddisk 80GB Seagate Barracuda IV
ST-380021A Softsonic FDB!!
ATI Radeon 9600 SE

Grunden til det er at jeg spiller en del, og har ikke råd til en ny - endnu - skulle gerne engang efter Sommerferien....

Men indtil da. Kan cpu, ram og grafikkort så ike OC så jeg får lidt mere ud af det. Det skal self gerne være uden den store riciko.

Madsen_G
Avatar billede huset Praktikant
08. april 2006 - 07:57 #1
Der er altid en chance betonet operation at clocke sin maskine udover de normale specifikationer.

At overclocke kræver, at man sætter sig lidt ind i, hvad området handler om, samt hvordan man ikke skal gøre det.

Som udgangspunkt kan alle maskiner clockes til en vis grænse, og der er her arbejdet kommer ind. Jeg kan dog ikke se hvorfor du ikke bare skulle vente til du får den nye maskine. Det er jo ikke SÅ markant en forøgelse du vil opnå,

Brug google til at skaffe dig lidt viden, og er det stadig interesant så startstille og roligt
http://www.google.dk/search?hl=da&q=overclocking&btnG=S%C3%B8g&meta=lr%3Dlang_da
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. april 2006 - 00:52 #2
Måske kan du overclocke cpu - måske kan du ikke.

EEN ting er 110% sikkert: Vi aner ikke hvad cpu du har, og dermed ikke om den kan overclockes.
Avatar billede madsen_g Nybegynder
17. april 2006 - 14:13 #3
Ups okay....

AMD Athlon XP 2000+ - var det lidt bedre???
Avatar billede huset Praktikant
17. april 2006 - 18:15 #4
Umuligt at sige på forhånd hvor godt de clocker
Avatar billede madsen_g Nybegynder
22. april 2006 - 22:20 #5
hmmm - det fik jeg jo ikke meget ud af...
Avatar billede huset Praktikant
23. april 2006 - 08:32 #6
hvilket svar mangler du?
Avatar billede huset Praktikant
30. april 2006 - 20:24 #7
Mon det er på tide du finder ud af at få givet feedback eller lukket tråden
Avatar billede bukkebruse Nybegynder
01. maj 2006 - 21:07 #8
Tror ikke du vil opnå den store forskel i ydelse ved overclocking af dit system. Det ser ud til at grafikkortet er det svageste punkt m.h.t. spil. Du kan købe et geforce 6600GT grafikkort til ca. 1000kr. Det yder meget mere end radeon 9600SE.

Men hvis du vil købe en ny PC efter sommerferien kan du ikke bruge grafikkortet til noget til den tid. Så skal du skifte grafikkort igen til PCI-express.