Avatar billede anders8271 Nybegynder
07. april 2006 - 23:17 Der er 27 kommentarer og
3 løsninger

Hjemme styrketræning

Hejsa, jeg vil begynde at få nogen muskler på kroppen, det mener jeg - jeg gerne vil have et god resultat ud af det.

- 6 pack (fuldt vaskebræt).
- Bryst muskler.
- Ryg muskler.
- Overarms muskler.
- Nakke muskler.

Kan alt dette lade sig gøre at få på nogle månedere / år, ved brug af sig selv - og ingen maskiner? Kun en vægt eksempelvis?

Hvis ja - så forklar gerne hvad jeg skal gøre - og gerne lav et ugeskema, hvor jeg kan følge det.

Så vil jeg gerne lige høre hvad proteier gør. Har set man kan købe sådan noget pulver - men hvad er det godt for?

Da steroider er ulovligt, er det kun en mulighed. At gøre det selv.

På forhånd tak.
Avatar billede jacla Nybegynder
07. april 2006 - 23:40 #1
Hvis du leder på google under STATISK TRÆNING kan du finde noget om det eks http://www.motion-online.dk/fora/lofiversion/index.php/t4141.html

Statisk træning er hvor du bruger kroppen som vægt.

Jeg får helt dårligt når jeg tænker på træning. ;-)

MVH

JAN C
Avatar billede anders8271 Nybegynder
07. april 2006 - 23:42 #2
ikke megen informationer på den side.
Avatar billede jacla Nybegynder
07. april 2006 - 23:43 #3
Avatar billede jacla Nybegynder
07. april 2006 - 23:45 #4
DU kan prøve at søge på øvelser mv.
Avatar billede frankbs Nybegynder
07. april 2006 - 23:51 #5
Hej.

Jeg vil råde dig til at bruge dette program. (har selv brugt det)
Du kan selv tilføje øvelser, og lave flere efterhånden som de bliver for lette.
Det er bare med at bruge fantasien.

http://www.motion-online.dk/styrketraening/styrke_-_programmer/et_styrkeprogram_til_alle/
Avatar billede anders8271 Nybegynder
07. april 2006 - 23:55 #6
Har desværre kun en vægt på 2 kilo lige i øjeblikket (en fra 7 klasse) - hvor bestiller jeg et par billige, og gerne noget andet godt til træning.

?
Avatar billede stoiss Nybegynder
08. april 2006 - 00:00 #7
hejsa .. jeg har selv trænet hjemme meget en overgang .. - mente også jeg ville ha nogle muskler! -  Men gik sq død i det, det er ikke så sjovt at sidde den der ½ - 1½ eller to timer alene med en vægt .. spørg nogle venner veninder og de ikke er friske på at starte i motionscenter / Styrketrænings center istedet for.. det andet bliver alt for kedeligt i længden .. :)

.S
Avatar billede jacla Nybegynder
08. april 2006 - 00:02 #8
NB!

Mange mobiltelefoner har en fitness-træner indbygget.

Det har min.
Avatar billede anders8271 Nybegynder
08. april 2006 - 00:04 #9
Hvis man virkelig vil være stærk - så har man også mod på det stoiss..

Lidt musik og fjernsyn er altid godt..

Har kigget på smartbody.dk og fundet noget protein værk, fx.
Kulhydrat / Energi
Protein pulver

Men hvad gør det, hvis man tager det?
Avatar billede jacla Nybegynder
08. april 2006 - 00:06 #10
Proteiner er det du får når du spiser "røde bøffer" men uden kalorier vil protein kun omsættes til varme.

www.bodyman.dk er der alt hvad du kan drømme om du få svar på spørgsmål i deres forum.

MVH

JAN C
Avatar billede anders8271 Nybegynder
08. april 2006 - 00:13 #11
Er dette et godt køb?

1  HÅNDVÆGT 15 KG STØBEJERN 399,00 399,00
1  Anti spot creme 50ml 159,00 159,00
1  Omnimin (180 tab) 179,00 179,00
1  Bodylab Whey 80 2 kg
(Smag:Chokolade ) 249,00 249,00

  Total 986,00 DKK
Avatar billede jacla Nybegynder
08. april 2006 - 00:20 #12
Jeg vil nødig tage stilling til:

Håndvægtene mv kan du få ved Harald Nyborg (de plejer at være billige)

se http://www.harald-nyborg.dk/listfolder.asp?ProductName=E&UserGrp=47&n=10

1  Anti spot creme 50ml 159,00 159,00
1  Omnimin (180 tab) 179,00 179,00
1  Bodylab Whey 80 2 kg
(Smag:Chokolade ) 249,00 249,00

Jeg tror en sund normal kost og daglig træning.

Du kan jo altid tage snak med din læge eller kontakte en fysioterapeut.

MVH

Jan C
Avatar billede anders8271 Nybegynder
08. april 2006 - 00:22 #13
"Jeg tror en sund normal kost og daglig træning." - hvad mener du med det?
Avatar billede jacla Nybegynder
08. april 2006 - 00:23 #14
Undskyld det var en forkert rækkefølge. Her er den rigtige

Jeg vil nødig tage stilling til:

1  Anti spot creme 50ml 159,00 159,00
1  Omnimin (180 tab) 179,00 179,00
1  Bodylab Whey 80 2 kg
(Smag:Chokolade ) 249,00 249,00

Håndvægtene mv. kan du få ved Harald Nyborg (de plejer at være billige)

se http://www.harald-nyborg.dk/listfolder.asp?ProductName=E&UserGrp=47&n=10

Jeg tror en sund normal kost og daglig træning.

Du kan jo altid tage snak med din læge eller kontakte en fysioterapeut.

MVH

Jan C
Avatar billede anders8271 Nybegynder
08. april 2006 - 00:27 #15
Har lavet dette træningsprogram til mig selv - vil i ikke lige bedømme om det ser nogenlunde ud til en opstarter? Om det er for meget, eller for lidt?

Ryg/nakke:

Stående med en vægt som holdes med begge hænder.
Vægten løftes foran kroppen ved at albuerne føres opad og ud til siden. NB: albuerne skal hele tiden være højere end hænderne.

Antal pr. dag: 25
Vægt kilo: 8 kilo

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Arm-muskler:

Et par lette vægte holdes i hænderne med albuerne tæt ind til kroppen.
Albuerne skiftevis bøjes og strækkes.

Antal pr. dag: 50 venstre, 50 højre arm.
Vægt kilo: 8 kilo

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Mavebøjninger:

Har maskine selv - ved hvordan den fungere.

Antal pr. dag: 50 morgen, 50 aften.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Avatar billede anders8271 Nybegynder
08. april 2006 - 00:28 #16
Desuden - hvad er forskellen på armstrækker og armbøjninger - giver det ikke samme resultat?

Og hvad med de proteiner o.lign - hvor meget skal jeg tage - og hvornår skal jeg tage det?

Hvad må jeg helst ikke gøre?
Hvad er bedst for at komme hurtigere op?
Hvor lang tid vil der gå for at godt resultat?
Avatar billede jacla Nybegynder
08. april 2006 - 00:36 #17
Der er forskel på om du trækker en muskel sammen eller strækker den ud (Under belastning)

Det vi kalder armbøjninger er faktisk arm strækninger fordi, når du er nede med maven skal du strække muskelen (biseps) ud.

Når du omvendt går fra strakte arme ned til gulvet træner du triseps bagsiden af overarmen.

NB!
Jeg synes det er vigtigt at have en harmonisk krop, hvor alle muskler er veltrænet.
Avatar billede stoiss Nybegynder
08. april 2006 - 00:43 #18
anders8271 -> Ja det er rigtigt nok, men det bliver kedeligt i længden alligevel :)

Jeg aftalte med en ven at vi tog ud i Elefanten (styrketrænings center i nyborg) :-P Og det fik jeg en del mere ud af! der var mange flinke mennesker som hjalp til med at forklare en hvordan alle maskinerne virkede, og så opbygger man på den måde et "netværk" af andre med samme interesse som dig, hvilket giver en lyst til at blive ved med at træne ligeså meget for at snakke med de andre som at få muskler, to fluer med et smæk ;)

.S
Avatar billede jacla Nybegynder
08. april 2006 - 00:51 #19
lyder fornuftigt stoiss
Avatar billede pinball Nybegynder
08. april 2006 - 02:11 #20
hvad med den gode gammeldags metode, den er ret effektiv

200 armbøjninger om dagen
200 mavebøjninger om dagen

kan kombineres med sex eller mens man ser tv
Avatar billede pinball Nybegynder
08. april 2006 - 02:13 #21
bedste resultat opnår du nok i et motionscenter med forskellige maskiner og vægte
Avatar billede mobius6 Juniormester
08. april 2006 - 13:49 #22
jeg vil anbefale dig at sætte dig lidt mere ind i de forskellige måder at træne på
der er stor forskel på bare at blive pumpet op som en vandfyldt skine eller reelt over mange år opbygge en solid muskelmasse, deværre ender de fleste med at sidde med alt for tunge vægte, og tror at de bliver "stærke", men igrunden bare ender som en føldebolle. Der ingen nem vej hvis du vil gøre det ordentligt, mange øvelser lette vægte, mengegange og mange gange dagligt ervejen frem. og tro mig man kan se forskellen ;-)
Avatar billede anders8271 Nybegynder
08. april 2006 - 16:34 #23
Hvad med den klister maskine man kan tage på sin overarm eksempelvis.. virker det?
Avatar billede jacla Nybegynder
08. april 2006 - 18:12 #24
Uden sved tror jeg okke på det :-)
Avatar billede jacla Nybegynder
08. april 2006 - 18:14 #25
sorry!

Uden sved tror jeg ikke på de store resultater, som samtidig er sunde.
Avatar billede drbean Nybegynder
08. april 2006 - 18:35 #26
protein pulver skal du kun begynde at tage hvis du virkelig træner meget. Normalt kan man få dækket sit behov at protein ved at spise varieret. Hvis du fx begynder at træne tung træning 5 gange om ugen kan det være du skal overveje at tage protein. Eller fx hvis du er vegetar.

Men kan klart anbefale at træne i et træningscenter. Der får du mest ud af det

du kan også læse her: http://getbig.dk/

Held og lykke med det.
Avatar billede anders8271 Nybegynder
08. april 2006 - 20:53 #27
Smid svar alle..
Avatar billede anders8271 Nybegynder
08. april 2006 - 21:02 #28
sådan!
Avatar billede jacla Nybegynder
08. april 2006 - 21:10 #29
Har smidt svar.

Håber du kunne bruge noget, det er et stort emne. :-)
Avatar billede evildoctor Praktikant
09. april 2006 - 11:13 #30
Hej Anders.
Kan ikke lige undlade at kommentere på ordlyden i dit spørgsmål.

At steroider er ulovligt er en ting. Men jeg håber da så sandelig at du ville vælge den "naturlige" måde selv om steroider var lovlige. Det er dælme ikke nogen fornuftig ting at udsætte sin krop for.
Men tror nu trods alt det var det du mente!