Avatar billede lommelola Nybegynder
07. april 2006 - 19:30 Der er 6 kommentarer

2 trådløse routere i ét netværk

Jeg har et stort hus og har derfor ikke ordenligt signal i hele huset. Jeg ønsker derfor at bruge en ekstra router som har liggende til at give bedre signal i den fjerne ende af huset.

Idéen var at de skulle fungere som ét netværk så jeg ikke skal vælge et nyt netværk hver gang jeg går fra den ene ende af huset til den anden.

Er dette muligt?
Avatar billede japping Nybegynder
07. april 2006 - 20:00 #1
Ja
Avatar billede japping Nybegynder
07. april 2006 - 20:05 #2
Nå, spøg til side. Du kan få trådløse routere der sender til hinanden. Derved kan en router sende signalet ud og en anden router kan sende det videre. Jeg husker ikke hvad denne funktion hedder, men www.SMC.com har nogle der kan.

En anden mulighed er at lade din PC sende signalet videre, men det kræver at du har PC'ere stående startegisk korrekt.

En tredje mulighed er evt. at sætte en forstærker/kraftigere antenne på den ruouter du har.

Spørg en forhandler og se hvad der er billigst. Det er dog svært at forudsige virkningerne, så den første løsning er den sikreste, idet du kan bygge videre på den.
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
07. april 2006 - 20:38 #3
Jeg har selv samme problemstilling som dig... Jeg har løst det ved at have en trådløs router (som også kan bruges med kabler) stående i den ene ende af huset, også har jeg trykket et kabel fra den router til den anden ende af huset (kabel for at sikre optimal forbindelse altid) hvor jeg har en anden boks stående som kan forlænge signalet...

Routeren er: Linksys WRT54G
Den anden boks er: Linksys WAP54G
Avatar billede lommelola Nybegynder
07. april 2006 - 21:09 #4
Japping:
Tak for svaret, men det er to routere som jeg har i forvejen (Netgear og Zyxel) så jeg ønsker ikke at købe to nye.

elskermad:
Det er lige sådan noget jeg leder efter. Hvordan får man dem til at køre som et trådløst netværk og ikke to forskellige?
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
07. april 2006 - 21:25 #5
Linksys WAP54G fungerer kun som en forlængelse, men mange routere kan opsættes til at fungere på denne måde... Nogle kalder det bridge men så godt er jeg ikke inde i det... Men du skal jo alt fald have fra port fra den ene til uplink i den anden - Men igen, jeg er ikke så godt inde i netværk
Avatar billede kenp Novice
09. april 2006 - 13:03 #6
Ud fra at du har 2 forskellige mærker i routere så vil du med 99,9% sikkerhed ikke få de til at virke rent trådløst...

eneste alternativ er at trække et kabel fra router 1 til en lanport på router2 også deaktiver dhcp i router 2 også ellers sætte sikkerheden op ens i begge routere. samt aktiver WDS hvis det understøttes af begge.