Avatar billede pederdingo Nybegynder
07. april 2006 - 15:28 Der er 3 kommentarer

Trådløs netværk

Hej..

Jeg har et spørgsmål vedr. trådløs netværk.

Jeg har en stationær computer (Packard Bell iMedia 2346) på mit værelse uden internetopkobling, da jeg ikke har fået sat den op til det endnu. Netkortet i computeren er ikke til trådløs netværk.

Et andet sted i huset står der en bærbar computer med trådløs netværksforbindelse. Det er denne trådløse forbindelse min computer gerne skal opkobles til. Routeren hedder Zyxel Wireless Broadband Router. Jeg vil tro det er TDC er vores internetudbyder.

Jeg er blevet fortalt, at jeg har to muligheder for at komme på den trådløse forbindelse.

1) Købe et netkort til computeren, som er til trådløst internet. Kortet skal sættes ind i computeren.
2) Købe et trådløst netkort i USB-form.

Så spørgsmålet er hvilken løsning er bedst i forhold til stabilitet og priser?
Avatar billede boxer Nybegynder
07. april 2006 - 15:38 #1
En kablet forbindelse er mere stabil end en trådløs.
Derfor ville jeg vælge at sætte den til routeren i kabel hvis det er muligt. Og det er jo afhængigt af hvor routeres er placeret.

Ellers ser det ud til at USB er det billigste.
Avatar billede pederdingo Nybegynder
07. april 2006 - 16:07 #2
Jeg har selv overvejet en kabel forbindelse, men der er ca. 20 meter mellem routeren og min cpu. :)
Avatar billede boxer Nybegynder
07. april 2006 - 16:25 #3
kan du trække et kabel på loftet såleds at routeren kommer til at stå i nærheden af pc'en?

Ellers er du ude i at investere i et trådløs kort.
Læs lidt om det sikkerhedsmæssige ved trådløse forbindelser her:
http://www.spywarezone.dk/traadloes_sikkerhed.asp