Avatar billede JakobS Praktikant
07. april 2006 - 11:51 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Bliver smidt af trådløst hele tiden!

Hejsa!
I min husstand har vi 2 bærbare computere af mærkerne hhv.: Asus A2500H, Acer Aspire 3500.
Asus computeren har et onboard trådløst netkort af mærket: Asus 802.11b som dog er deaktiveret til fordel for et eksternt netkort af mærket: ZyXEL G-162 802.11g indstillet (vha. medfølgende software, ikke windows) til kun at kunne logge på min router.
Acer computeren har kun et onboard trådløst netkort af typen: Atheros AR5005G der kun via windows er indstillet til kun at logge på vores router. ved ik hvilken software jeg skal benytte ellers.
Tilsammen benytter de vores trådløse router af mærket: SMC7004VWBR der kører med .11b-hastighed (Vores forbindelse er alligevel ik så hurtig).
Mit spørgsmål er så nu:
Vi bliver ved at blive smidt af det trådløse i ca 20-30 sek for derefter automatisk at blive logget på igen. Der går ca et kvarter mellem disse afbrydelser. Og det lader ik til at ske så ofte når det kun er Asus computeren der er på, hvorimod Acer computeren går helt i panik og går af og på nettet helt febrilsk, når man "enabler" det trådløse kort (Den bruger af denne grund kun kabel i øjeblikket).
Det er jo ik særligt holdbart. Det skal nævnes at jeg bor på et kollegie så der er mange andre trådløse netværk i huset, men har såvidt jeg selv kan se sørget for at ingen af de bærbare kan logge på dem. har prøvet at skifte kanal på SMC routeren pga. de mange net, men det hjalp ik.
Har ringet til både SMC og til ZyXEL, som kun beskylder hinanden for at være problemet så jeg tænkte om der ik var nogen herinde der var en del smartere!
Avatar billede sugemallen Nybegynder
07. april 2006 - 12:19 #1
Det er din router som er noget billigt skrammel :) Jeg fandt flg. review af routeren:

While searching for a wireless access point, I came across the SMC Barricade 700VWBR. It has a WAP, switch, router and built-in firewall that does stateful packet inspection. For the $20 after rebates I figured it would be a good buy. NO! This router is horrible. I put it head-to-head with my Linksys and found that my slow connections were due to the SMC. As a matter of fact, the SMC operated at more than half the speed of the Linksys. In addition to this headache, it drops the connection at random (or what seems random). It's dropped connection twice while typing this eopinion. A firmware update has done nothing to improve its operation. I strongly recommend against purchase of this device. I plan to cut my losses and try to use this as a WAP only.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
07. april 2006 - 12:36 #2
Kontroller firmware versionen på din Router, opdater denne hvis der er en ny.
Opdater driverne på begge PC'er.

Jeg kender ikke til din Router, men dårlig firmware kan give mange kedelige fejl.
Avatar billede JakobS Praktikant
07. april 2006 - 13:56 #3
Hey tak til dig!
Tænkte nok det var den satans router.. den var heller ik så dyr jo!
Avatar billede james_t_dk Juniormester
07. april 2006 - 14:41 #4
Finder det underligt at du hellere vil skifte routeren end at prøve andre løsninger først. Det kan jo også være et andet netværk der forstyrre dit, så du bare skal ændre kanal på routeren!
Avatar billede sugemallen Nybegynder
07. april 2006 - 14:46 #5
Det ligger et hav af dårlige anmeldelser af den router, så jeg tror det er spild af tid. But who knows?
Avatar billede JakobS Praktikant
07. april 2006 - 15:22 #6
Har som sagt prøvet at skifte kanal, opdatere software osv osv... købte faktisk mit eksterne trådløse kort fordi at jeg ik ku få d interne til at virke. nu viser det sig at det så er routeren. jo tak.. tror bare jeg sender den retur og ser om jeg kan få pengene igen. skod router!
mange tak fellas!