Avatar billede Wezio Juniormester
07. april 2006 - 11:41 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Bærbar PC og strømforsyning?

Er det normalt at bærbare computere ofte ikke kan tænde, når de kun er tilsluttet batteriet, men at man skal tage batteriet ud og sætte det i, igen for at kunne starte den op eller sætte strømforsyningen til? Vi snakker om et batteri der er fuldt opladt...

Jeg har et problem med en Amitech FreeNote, der efterhånden har været til rep. 3 gange nu, fordi at den ofte ikke vil tænde, når man trykker på power knappen, men først skal tilsluttes laderen, hvorefter den kan tænde og man kan herefetr pille laderen fra, hvorved den kører fint videre på batteriet.

Nu har jeg været inde i Merlin butikken med den igen og nu siger sælgeren pludseligt, at det er helt normalt med bærbare computere, at man skal pille batteriet ud af dem, før man kan starte dem op på batteriet og eller sætte strømforsyningen til under opstart (det er bare lidt svært i toget/bussen den med strømforsyningen!!).

Han siger, at det har noget at gøre med den måde computeren bliver ladt op på.... Når man arbejder med den og den kører på batteriet og så skal lades op, skal man slukke den, - tilslutte den laderen og starte den op igen...

Kan det virkeligt være rigtigt?

Jeg har selv to Dell Inspiron computere, har haft en IBM ThinkPad A21 og min bror har en HP Pavillon og de starter alle sammen ALTID op, når der trykkes på powerknappen og computeren kun er tilsluttet batteriet..
Avatar billede peet49 Nybegynder
07. april 2006 - 12:24 #1
Det er ikke normalt, men kan forekomme. Sker det hele tiden er der noget galt med bundkortet.
Avatar billede Wezio Juniormester
07. april 2006 - 12:30 #2
Det sker ca. 5 ud af 10 gange.

Der er tidligere blevet skiftet bundkort og harddiske(?!?), men det har ikke hjulpet...

Han sagde til mig at det ikke var et Amitech-problem, men var et generelt problem med bærbare computere og at det skete ofte og på alle maskiner!
Avatar billede silver-fbj Nybegynder
07. april 2006 - 12:55 #3
Hej Servermann.

Jeg er administrator i et netværk med op mod 75 bærbare.... Og jeg har ALDRIG oplevet det problem som du beskriver.... ;-)

Du må holde fast i dit... om at der er en fejl på din FreeNote...
Avatar billede peet49 Nybegynder
07. april 2006 - 13:06 #4
Jeg har oplevet det her i forretningen 2 gange, men med Acer, og det har været et 1 gangs tilfælde.
Avatar billede Wezio Juniormester
07. april 2006 - 13:33 #5
Jeg har lige talt med Amitechs support og som I også siger, er det _IKKE_ normalt!

Så jeg må en tur i forretningen og så må den afsted til Amitechs eget service-værksted, for tilsyneladende har den været hos Merlin alle tre gange nu..
Avatar billede peet49 Nybegynder
07. april 2006 - 17:09 #6
Held og lykke med den.