Avatar billede chr_juel Nybegynder
07. april 2006 - 11:19 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Java til PDA

Hej eksperter!

Jeg står og skal til at lave et program til en PDA, og jeg ville høre om der var nogen der kunne fortælle mig, hvilken java jeg skal bruge?

Jeg har været inde og prøve med cldc/midp, men det er beregnet til mobiltelefoner osv. og jeg synes ikke det fungerer rigtigt. Derfor har jeg været inde for at hente cdc/foundation, men jeg kan sgu ikke få det sat op, således at jeg kan programmere i det (bruger Eclipse).

Håber der er nogen der kan hjælpe!

Mvh Christian
Avatar billede abatabat Nybegynder
07. april 2006 - 11:35 #1
AJAX(Asynchronous JavaScript And XML)
Avatar billede chr_juel Nybegynder
07. april 2006 - 12:02 #2
Jeg skal programmere det i Java og ikke JavaScript. JavaScript bliver så vidt jeg ved kun brugt til hjemmesider og sådan..
Avatar billede abatabat Nybegynder
07. april 2006 - 12:46 #3
det er rigtig nok... så melder jeg pas
Avatar billede chr_juel Nybegynder
07. april 2006 - 12:57 #4
Det var ærgeligt, men ellers tak for svaret..
Avatar billede arne_v Ekspert
07. april 2006 - 13:25 #5
http://www.ewesoft.com/

den er faktisk ikke fuld J2ME kompatibel, men det er Java og det virker
Avatar billede mwl Nybegynder
07. april 2006 - 13:41 #6
Ewe har masser af begrænsninger. Jeg har selv haft stort held med at bruge IBM J9. Jeg går ud fra at det er en Windows Pocket PC?
Jeg har en artikel liggende hjemme om hvordan vi kom igang, som jeg gerne vil vise, når jeg kommer hjem i aften.
Avatar billede chr_juel Nybegynder
07. april 2006 - 14:07 #7
Ja det er en Win Pocket PC, og du må meget gerne vise artiklen. Jeg kigger lidt på ewe i mellemtiden..
Avatar billede mwl Nybegynder
09. april 2006 - 11:21 #8
Jeg har ledt efter artiklen, men der var desværre ikke det gode guld i den. Men det synes jeg nu ikke skal afholde dig fra at forsøge med J9. Så vidt jeg husker er J9 ikke gratis, men du kan prøve trial udgave, for derefter købe den til et symbolsk beløb på omkring 50 kr.
J9 udvikles af IBM, og kan hentes fra IBM's hjemmeside. En af de fede ting ved J9 er at den ikke kræver kræver noget af din JVM på PC. Kan det afvikles på PDA'en kan det også afvikles på PC.
Har du flere spørgsmål, vil jeg meget gerne være dig behjælpelig :)
Avatar billede chr_juel Nybegynder
09. april 2006 - 13:58 #9
Jeg prøver mig frem så, men jeg er i hvert fald kommet en del længere.. I kan jo begge smide et svar og dele pointene, eller hvad I nu føler for? Tak for hjælpen..
Avatar billede arne_v Ekspert
09. april 2006 - 15:48 #10
ok
Avatar billede mwl Nybegynder
09. april 2006 - 22:47 #11
ok