Avatar billede donnydipp Nybegynder
07. april 2006 - 10:54 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Radeon grafikkort i Nforce SLI bundkort ?

Ultra simpelt spørgsmål :

Er det muligt at sætte to radeon grafikkort op i en SLI opsætning på et Nforce SLI motherboard, eller virker det kun sammen Crossfire bundkort ?

vil gerne have flere svar, da jeg vil være 300 % sikker ...
Avatar billede huset Praktikant
07. april 2006 - 11:03 #1
Crossfire kan godt sættes op med et X850 sammen med en crossfire kort.

Det kræver kun  ét master kort for at gøre dette
Avatar billede huset Praktikant
07. april 2006 - 11:06 #2
Nvidia SLI og ATI CrossFire er to teknologier, hvor to grafikkort samarbejder om 3D beregningerne. Dette øger ydelsen væsentligt. Man kan også anvende den ekstra ydelse til at forbedre den visuelle kvalitet ved hjælp af kantudjævning.

Slavekortet er et ganske almindeligt ordinært grafikkort i X8xx-serien. Så har man et X800 eller X850-serie-grafikkort er man altså godt på vej.
Master-kortet er et nyt grafikkort med en 2 chip-løsning. Der er den almindelige grafikchip af et X800 eller X850-chip og den helt nye compositing-engine-chip.
Avatar billede boxer Nybegynder
07. april 2006 - 11:10 #3
Dette besvarer IKKE dit spørgsmål, men ifølge dette:
http://www.theinquirer.net/?article=23571
ser det ud til at det bedre kan betale sig med en REN crossfire opsætning.
Avatar billede huset Praktikant
07. april 2006 - 11:14 #4
Selvfølgelig kan det bedst betale sig. Det er jo logikken ved crossfire :D Men prisen er også en anden
Avatar billede donnydipp Nybegynder
07. april 2006 - 12:07 #5
hmm 4 irrelevante kommentarer og intet svar ... er der virkelig ikke nogen der kan besvare spørgsmålet ?

jeg er KUN interesseret i at få svar på det stillede spørgsmål .... INTET andet ...
Avatar billede huset Praktikant
07. april 2006 - 13:18 #6
JA!

Det kræver så bare dine grafikkort understøtter SLI samt bundkortet
Avatar billede donnydipp Nybegynder
07. april 2006 - 13:31 #7
ok ... huset ... har du overhovedet forstået mit spørgsmål ?

jeg skrev : "Er det muligt at sætte to radeon grafikkort op i en SLI opsætning på et Nforce SLI motherboard"

du skrev : "Det kræver så bare dine grafikkort understøtter SLI samt bundkortet"

- findes der nforce SLI motherboards der ikke understøtter SLI .... NEJ VEL ?!?!

tænk før du skriver ...
Avatar billede huset Praktikant
07. april 2006 - 13:34 #8
Det var bare en bekræftigelse!

"Det kræver så bare dine grafikkort understøtter SLI"
Du kan ikke smide to alm grafikkort i da de vil mangle en bridge (men det ved du nok allerede) *host*

Du må meget undskylde jeg bruger tid på at hjælpe dig. Det skal ikke ske igen.
Hvis du er så klog, hvorfor spørger du så om hjælp?
Avatar billede egr_sli Nybegynder
07. april 2006 - 16:52 #9
så vidt jeg forstår spørgsmålet spørger du om du kan sætte to ATI kort (radeon) i et sli motherboard, og på den måde udnytte sli og i teorien dobbelt så god ydelse.
og NEJ ! Det er ikke muligt!
SLI baserede motherboards virker KUN sammen med Nvidia kort (da det er dem der har udviklet teknologien.)
Helt præcist er det KUN Pci-Express der kan bruges i SLI (6600 GT, og der op efter)
... du har sikkert selv set det der lille SLI mærke der sidder på pakkerne.

ERGO, Virker dine Radeon kort, KUN sammen med et Crossfire motherboard!

... Var det dit spørgsmål?
Avatar billede huset Praktikant
07. april 2006 - 16:56 #10
ATI tilbyder også SLI egr_sli

ATi kalder deres SLI-teknologi for "ATI Multi Rendering AMR" (CrossFire)
Avatar billede egr_sli Nybegynder
07. april 2006 - 16:56 #11
P.S. jeg mener at have læst op til flere steder at SLI skulle give bedre ydelse end Crossfire!
Men hvis du har købt ATI kort (eller allerede har dem) så kan de jo være lige meget :P
Avatar billede pinball Nybegynder
07. april 2006 - 17:13 #12
Er det muligt at sætte to radeon grafikkort op i en SLI opsætning på et Nforce SLI motherboard?

- NEJ

eller virker det kun sammen Crossfire bundkort ?

-JA
Avatar billede huset Praktikant
07. april 2006 - 17:14 #13
LOL
Avatar billede pinball Nybegynder
07. april 2006 - 17:15 #14
Ultra simpelt spørgsmål

Ultra simpelt svar :)
Avatar billede boxer Nybegynder
07. april 2006 - 21:10 #15
Det må jeg jo give supermand helt ret i :o)
Endelige en der kunne læse spørgsmålet.
Avatar billede egr_sli Nybegynder
07. april 2006 - 21:35 #16
lol jeg svarede da også på spørgsmplet :P
Bare ikke så sort og hvidt som superman2006, :D hehe
Avatar billede donnydipp Nybegynder
07. april 2006 - 21:37 #17
lader lige spørgsmålet stå et par dage endnu før jeg lukker det, og uddeler points ....
Avatar billede huset Praktikant
13. april 2006 - 10:59 #18
LOL!!!!