Avatar billede svane Nybegynder
07. april 2006 - 09:39 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Ændre productkey FØR installation

Hej
Jeg kan ikke finde ud af hvor xp gemmer produktnøglen på selve cd'rommen.
Jeg har lagt xp i en mappe, hvor jeg har lagt sp1 og sp2 samt alle hotfix ind på, så det er nemt at installere på andre pc'er. Jeg står som admin. og har købt licenser.
Det jeg gerne vil, er at når jeg er ude hos nogle der har deres egen winxp der skal installeres, så kan jeg bruge den jeg selv har lavet - men deres kode. Så tager det kun 1 time at have den installeret og opdateret. Der er jo ingen grund til de skal købe en licens når de har deres egen.
Så jeg skal kunne gå ind på den færdige xp jeg har liggende på min hd, ændre koden til den jeg nu skal bruge, brænde cd-rom og installere.
Kan jeg det? Hvor ligger koden? I cmpnents\netfx\I386\netfx.cab ligger den en masse filer der hedder noget med kode ... men kan ikke finden den alligevel

Hilsen Charlotte
Avatar billede morten_leth Nybegynder
07. april 2006 - 09:54 #1
http://www.msfn.org/board/lofiversion/index.php/t71271.html

Du skal have lavet en unattended fil, det er nok den bedste måde du kan gøre det der på, hvis du har tænkt dig at installere på den måde...
Der har du en fil som produktnøglen ligger i... umiddelbart vil jeg jo så desværre mene du er nødt til at brænde en for hver installations nøgle, for du kan ikke ændre den efter du har brændt den... medmindre det selvfølgelig er en RW skive...

http://unattended.msfn.org/unattended.xp/view/web/19/
http://unattended.msfn.org/unattended.xp/view/web/7/
Avatar billede boxer Nybegynder
07. april 2006 - 09:54 #2
Du kan bare installere med din egen key og så ændre bagefter med dette program:
http://www.magicaljellybean.com/keyfinder.shtml
eller
http://support.microsoft.com/?kbid=328874
Avatar billede morhan Novice
07. april 2006 - 09:55 #3
http://unattended.msfn.org/unattended.xp/

product nøglen kan gemmes som en del af unattended scriptet (i winnt.sif filen)
Avatar billede svane Nybegynder
07. april 2006 - 10:06 #4
Det er unattended jeg har brugt til at lave cd'en. Håbede der lå en fil hvor jeg lige kunne gå ind og ændre det fra gang til gang, og så jeg kunne give folk en opdateret version af "deres egen" så de selv kunne klare sagerne næste gang
Avatar billede morten_leth Nybegynder
07. april 2006 - 10:11 #5
så er det jo winnt.sif du skal have ændret lidt i...
Såfremt du i hvert fald har lavet en unattended så skal filen jo ligge der et sted...
Den skal ligge som en fil i i386 kataloget..
Avatar billede svane Nybegynder
07. april 2006 - 10:21 #6
Det er også hvad jeg er kommet frem til, men jeg ved ikke hvad jeg leder efter .... og aner forøvrigt heller ikke hvordan jeg ændre i winnt.sif. Jeg læst på unattended siden, men synes heller ikke jeg kan finde noget svar det. Har også forsøgt at søge på google, for at se om jeg kan finde ud af hvor produktnøglen ligger, men jeg kan ikke finde det
Avatar billede morten_leth Nybegynder
07. april 2006 - 10:29 #7
Jeg er ikke helt sikker på jeg ved hvad du mener.... du har Winnt.sif som bare er en ganske alm. txt fil, som du kan ændre i notepad....
Under [UserData] sektionen skal
ProductID = "XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX"

være... og der skal produktnøglen stå...
Avatar billede svane Nybegynder
07. april 2006 - 10:41 #8
hahaha ... jaja ..... fjols .... har ikke kunnet åbne den skide fil, men .... har ikke forsøgt at vise filen men åbne den og det kunne jeg ikke. Nå, det varer lige et par dage inden jeg smider point, skal lige prøve om det virker. Indtil nu ... tak
Avatar billede morten_leth Nybegynder
07. april 2006 - 10:51 #9
ha ha... det var da så lidt.. og det gør du bare.,...
Avatar billede svane Nybegynder
25. april 2006 - 23:51 #10
Øv øv. Det virker ikke. Jeg har prøvet flere gange. Den er fuldstændig ligeglad med hvilken kode man skriver i winnt.sif. Koden må ligge et andet sted (også). Jeg kan faktisk skrive en kode i winnt.sif som slet ikke er til den xp og den installere alligevel. Andre forslag?
Avatar billede morten_leth Nybegynder
26. april 2006 - 16:13 #11
så må der ligge en unattended.txt på cd'en også....
Avatar billede svane Nybegynder
26. april 2006 - 19:33 #12
Har lige søgt det hele igennem også pakkede filer - nej der er ingenting. Jeg har læst her på siden om folk der har en ulovlig kopi og køber en licens også kan gå ind og gøre den lovlig. I sådan et tilfælde, vil det jo også være en fordel, at kunne gå ind på cd'en og rette koden til den lovlige licens før installationen. Der må da være nogle kloge hoveder herind der ved hvordan man kan gøre det. Ligesom jeg ser en stor fordel i at have en fuldt opdatere installation, hvor jeg kan skrive den rigtige licens ind, brænde og installere.
Avatar billede morten_leth Nybegynder
01. maj 2006 - 09:41 #13
http://www.nliteos.com/

Tag at hent det her program.... det sidste du snakker om der er noget andet end dit egentlige problem, det du ønsker der er en slipstreaming, hvilket betyder du tager en windows xp cd med sp1 hvor du så integrere sp2, så du er fri for at smide det på bagefter, det kan det her program gøre for dig, det kan også lave en unattended installation for dig, så jeg tror det er nemmere for dig at benytte det program..

/Leth
Avatar billede svane Nybegynder
21. august 2006 - 12:53 #14
Jeg lukker spørgsmålet. Desværret har jeg ikke fået noget svar der kunne bruges.