Avatar billede munkepower Nybegynder
06. april 2006 - 22:00 Der er 9 kommentarer

xp kan ikke finde harddisk

jeg har xp sp2 og har lige købt en ny harddisk, som er en serial ata 120gb.. med når jeg skal til at indstallere xp på computeren står der" styreprogrammet kan ikke finde nogle harddiske.. hvordan får man den til det?
Avatar billede levithan Nybegynder
06. april 2006 - 22:04 #1
når du sætter din sata disk til kan du se om din controller finder disken?

hvis du skal installere xp på din sata disk har du muligheden for at trykke F6 lige i starten af instalationen hvor den spørger om du har nogle drivere der skal bruges til RAID eller COntroller
Avatar billede munkepower Nybegynder
06. april 2006 - 22:05 #2
jeg har prøvet at trykke f6.. men med samme res
Avatar billede munkepower Nybegynder
06. april 2006 - 22:07 #3
har hørt noget om at man skal sætte en floppy i..
Avatar billede levithan Nybegynder
06. april 2006 - 22:15 #4
ja driveren skal lige på en diskette. jeg er ikke klar over om når man trykker f6 om man kan sætter en cd i med driveren og læse derfra
Avatar billede munkepower Nybegynder
06. april 2006 - 22:19 #5
det er bare det at jeg ikke ved hvordan man ligger driveren på en floppy
Avatar billede levithan Nybegynder
06. april 2006 - 22:23 #6
du sætter SATA controllern cd-driver i pcen og en tom diskette.

så kigger du i den manual hvilken driver der skal bruges til XP finder den på cden og kopiere denne til disketten.
Avatar billede munkepower Nybegynder
06. april 2006 - 22:25 #7
hva er det for en cd?
Avatar billede leif Seniormester
06. april 2006 - 22:30 #8
Med bundkortet fulgte der en CD med på den CD ligger driveren til SATA controlleren, den skal du have lagt ned på en diskette husk at ligger den i stukturen:

/win9x/
/2000/
oemsetup.*

eller lign. skal du lade det den være i den struktur således at i roden af disketten ligger oemsetup.* og driverne ligger i de respektive mapper.
07. april 2006 - 07:15 #9