Avatar billede swordcat Nybegynder
06. april 2006 - 10:11 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Nyt look

Hvad er det nemmeste man kan gøre, hvis man skal give en hjemmeside et nyt look. Har slet ingen erfaring og har heller ikke råd til at få en ekspert til at gøre arbejdet.

Kan jeg selv lave arbejdet?

Findes der ikke nogle programmer, der kan gøre arbejdet for én?
Avatar billede kimmer25 Nybegynder
06. april 2006 - 13:28 #1
det kommer helt an på hvad du vil lave et nyt look på. altså ja det er en hjemmeside, men hvilken og hvordan er den lavet osv.

men jo du kan da godt selv, men man kan jo sige det sådan at du jo for at kunne lave nyt design skal du jo nok have bare lidt erfaring med grafikprogrammer som fx Photoshop. og jeg tror også uanset hvad skal du have lidt kendskab til programmering om så det er html eller flash det nu er lavet i.

hvis det bare er et nyt look du skal have behøver det heller ikke koste så meget at få det lavet af en proff ;)

mvh kimmer
Avatar billede swordcat Nybegynder
06. april 2006 - 13:51 #2
kimmer hvad koster det, hos en af de såkaldte proffer ;)

siden jeg snakker om er www.algaarden.dk og det ser ikke ret godt ud, hvis du spørger mig. HVAD KAN MAN GØRE!!!
Avatar billede kimmer25 Nybegynder
06. april 2006 - 14:29 #3
Ja jeg kan godt lige se at det ikke er det bedste look udaftil.

men ja har du en mail så kan jeg jo lige smide dig en e-mail med nogle tilbud på forskellige ting og referencer

så kan du jo se hvad jeg har lavet og kigge på de tilbud og så må vi se hvad tiden bringer

mvh kimmer
Avatar billede swordcat Nybegynder
06. april 2006 - 18:55 #4
Det er en aftale: ciha0038@ofir.dk
Avatar billede swordcat Nybegynder
18. april 2006 - 16:47 #5
kimmer du får points'ne, selvom du forlanger meget! Har set mig lidt omkring hvad angår CMS og du er langt fra den billigste

Tak for hjælpen alligevel :P
Avatar billede swordcat Nybegynder
18. april 2006 - 16:48 #6
Ikke flere indlæg?
Avatar billede swordcat Nybegynder
18. april 2006 - 16:48 #7
Kimmer lig et svar :)
Avatar billede kimmer25 Nybegynder
18. april 2006 - 17:20 #8
hey... nej der findes også gratis cms systemer, men de er jo ikke lavet unikt til jer. men hvis du skal have et designhus til at lave din side, koster det omkring en 10.000 medmindre de bruger et template.

vil ikke sige at 4500,- ex moms er meget for et cms system. tværtimod, du skal tænke på at det tager lidt tid at lave det tager jo ikke kun 1 eller 2 dages arbejde nærmere 1-2 uger. Hos mig ville du have fået et unikt design + unikt cms som kan det du skal bruge, og så er det jo ikke en høj timeløn jeg får for de 4500,- ex moms. det svare til en timeløn på ca 56kr og så skal skatten trækkes fra. og det er altså lidt.

men glæder mig til at se hvem du har valgt at bruge;) og om det er pengene værd.

mvh kimmer
Avatar billede swordcat Nybegynder
21. april 2006 - 12:18 #9
Kimmer jeg har set på DanDomain og deres cms-system virker lidt bedre end dit og der er mange flere funktioner at vælge imellem, ikke at dit er dårligt, men der er bare meget mere at lege med.

Kender du lidt til dem? Kan man stole på dem?

Har du et CMS-system du varmt kan anbefale?
Avatar billede kimmer25 Nybegynder
21. april 2006 - 13:28 #10
det du skal tænke på med dandomain er at du jo faktisk betaler ret så meget for bare et light cms system... det eneste du får er 25mb, højst 25 sider og 1 email..og det er sikkert den du vil have.

men i hvertfald så får du kun det der ikke andet for 123,75kr om måneden det er 1856kr om året om året bare for den lille løsning. det vil sige at på 3 år har i betalt allerede det samme som i skulle give for det jeg ville give jer.

Her skal i stadig også selv lave grafik osv. og i skal implementere det i deres cms system. medmindre i bare tager deres standart grafik. men det er jo ikke så pænt igen og passer jo slet ikke til et fritidshjem.

-------------------------------

med det system jeg laver får du:
- et unikt design, som er designet specielt til jer.
- et cms som er lavet til jer. (det jeg viste dig var et eksempel på et cms, det var jo sådan det jeg har lavet til mig selv ser ud. jeg skal jo ikke bruge mere end det.)
- support
- i kan lave/tilføje/redigere lige så mange sider i vil, via administrator delen.

samtidig 500mb + alle de emails som i skal bruge, i er vel flere ansat. for 9,- om måneden ex moms. det er jo meget godt med nogle flere mb da i jo så også kan lægge video op på serveren hvis i skulle have sådan noget.

hos dandomain kan i jo ikke have særlig meget liggende på serveren med kun 25mb.

min pris ialt 5625 med moms og så 135kr om året for webhotellet.
deres pris er ialt 1856kr for 1 år med den mindst betalte løsning.

hvis i så skal bruge mere plads og flere sider skal i hos dandomain betale 885kr ekstra om året for bare 10 ekstra sider og 5 ekstra mb.

det vil sige at i kommer op på 2741kr for et år... stadig uden at i har fået designet siden så den passer til jer og uden at i kan have det helt store på hjemmesiden som fx video eller lign.

så jeg vil nu stadig sige at i får mere for pengene hos mig end hos dandomain. og hvis i alligevel vælger at have et standart cms som alle kan få så kan i jo lige så godt tage de cms systemer som er gratis at bruge, og så stadig kun betale 9,- om måneden for et webhotel. for det er stadig det samme arbejde som ligger i det, i skal selv designe siden og implementere det i det eksisterende cms.

men nej jeg har ikke et cms jeg varmt kan anbefale, jeg bruger ikke selv sådan noget og har aldrig gjort det, jeg kan ikke klare de systemer som allerede er lavet og som 1000 andre også har. det er der jo ikke noget unikt i;)

ja der står lige lidt meget, men det er fordi jeg tror du glemmer at sætte regnestykket op før du siger at andre er langt billigere.

men selvfølgelig, hvis du og dit fritidshjem ikke behøver et unikt ansigt/design udaftil kan du tage hvad som helst, og sagtens få det billigere end det jeg laver. men så skal du også tænke på at der er rigtig mange andre som har det samme.

mvh kimmer

PS. tak for point
Avatar billede kimmer25 Nybegynder
21. april 2006 - 13:59 #11
glemte lige at sige... de er jo ikke fordi at i får et cms som i kan bruge hvor som helst, i lejer et cms som i kun kan bruge hos dem. mens i er der. hvis i flytter hotel eller noget så har i heller ikke noget cms mere.
Avatar billede swordcat Nybegynder
23. april 2006 - 08:22 #12
Tak for oplysningerne, tusind tak :)

Den skal jeg lige sluge, hmm......