Avatar billede tuk Nybegynder
06. april 2006 - 02:23 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Adgang til brugermappe på gammel XP-harddisk

Gosh ... mit motherboard crashede, og så gik jeg ud og købte en ny (billig, mind you) maskine. I al min håbefulde naivitet satte jeg min lid til, at bare kunne pille den nye maskines originale harddisk ud og erstatte den med min gamle ... og efter lidt tweaking komme til at køre videre på min gamle harddisk.

Men ak ... SÅ enkelt skal intet jo naturligvis være ... så situationen er nu, at jeg har lavet en frisk XP-installation på maskinens originale harddisk og købt en ekstern boks (IDE-2-USB) til min gamle harddisk. Og i forhold til at få adgang til disken fungerer det også fint .... men ...

Meget af det skrammel, jeg skal bruge på min gamle harddisk ligger på mit skrivebord under min profil (Doc'n'Settin's\Min Profil\Skrivebord) ... og jeg kan tilsyneladende ikke få adgang til det :-(

Jeg forstår godt, at den er password-beskyttet på en eller anden måde, men hvordan kommer jeg uden om det?
(Jeg HAR naturligvis både passwords til den specifikke konto SAMT admin-password til XP-installationen på den gamle harddisk ... men hvor skal jeg anvende det?)

Any ideas appreciated :-)
Avatar billede jacla Nybegynder
06. april 2006 - 03:11 #1
Du kan prøve at installere Totalcommander.

Hvis du (første gang du starter totalcommnder sætter flueben ved "vis drev bogstaver").

Kan du se dine diske, gå ind i dine mapper, søge på filerne og flytte dem fra disk til disk.

Ellers kandu prøve at se på følgende debat http://www.eksperten.dk/spm/700386

http://www.eksperten.dk/spm/700386

MVH

jan c
Avatar billede jacla Nybegynder
06. april 2006 - 03:15 #2
rettelse

fluebenet gør det mere overskueligt at vælge drev fordi drev bogstaverne står ovenover dine 2 vinduer i programmet.

NB!
Programmet kan du downloade her http://www.totalcommander.dk/index.php
Avatar billede gratis Nybegynder
06. april 2006 - 03:25 #3
prøv at overtage Ejerskabet på mapperne/filerne, http://support.microsoft.com/kb/308421/da
Avatar billede tuk Nybegynder
06. april 2006 - 09:22 #4
jacla> Hmm ... al respekt for TC, men den giver præcis de samme rettigheds-problemer, som Windows Explorer :-|

gratis> Yeah, man! That did the trick :-D Smid et svar, så skal du få point ...
Avatar billede gratis Nybegynder
06. april 2006 - 15:14 #5
Hej, Godt du ku bruge det ;) jeg samler ikke på point, så snup dem selv.
Avatar billede tuk Nybegynder
06. april 2006 - 22:57 #6
Nåeh, okay ;-)
Jeg har sgu' heller ikke noget særligt at bruge dem til, men nu er spørgsmålet de i hvert fald lukket =)
Tak igen ...
Avatar billede gratis Nybegynder
06. april 2006 - 23:09 #7
Du er velkommen :-)