Avatar billede alex1971 Nybegynder
05. april 2006 - 20:48 Der er 1 kommentar

Redigere boot.ini fil til RAID-0 (2 controller)

Hej

Jeg har et lille test miljø, men en win2003 server. Der er et onboard SATA controller men tilslutning for 4 harddiske. Jeg har så købt Promise SATA TX4/300 controller men tilslutning for 4 harddiske (ingen af dem er RAID controller). Jeg vil så køre software RAID-0 på mit C-drev, men kan ikke boote fra Promise controlleren. Windows skriver følgende i Boot.ini filen:
[boot loader]
timeout=5
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Windows Server 2003, Standard" /fastdetect

multi(0)disk(0)rdisk(4)partition(1)\WINDOWS="Boot Mirror C: - secondary plex"

Men det virker ikke. Hvad skal der skrives boot filen, så den kan boote fra mit Promise controller.

På forhånd tak
Avatar billede Slettet bruger
08. april 2006 - 22:18 #1
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)
til din første kontroller
som jeg husker det er partition, diskens første partition, og rdisk, er den første disk, disk burde så være kontrolleren, evt. multi, måske en anden husker det.

anyway prøve disse to, en af dem burde være den anden kontroller, første disk, første partition.
multi(0)disk(1)rdisk(0)partition(1)
multi(1)disk(0)rdisk(0)partition(1)