Avatar billede paseo Nybegynder
05. april 2006 - 19:58 Der er 3 kommentarer

Computer starter ikke efter flytning dog strøm til bundkort.

Hej.. efter jeg fornyeligt flyttede satte jeg så min computer til igen i dag. men da jeg så ville tænde den kunne jeg ikke. der skete ikke noget. der er strøm til bundkortet da dioden på kortet lyser. men der sker ingen ting når man trykker på knappen og har tjekket at ledningen er ok.
hvad kan der være galt ?
på forhånd tak.
Avatar billede levithan Nybegynder
05. april 2006 - 20:02 #1
prøv at tage strømmen fra og trykke på start knappen et par gange sæt derefter strømmen tilbage og prøv om den nu vil starte op
Avatar billede paseo Nybegynder
05. april 2006 - 20:33 #2
nej desværre virkede ikke.. samme resultat...
Avatar billede mrrius Nybegynder
06. april 2006 - 22:34 #3
Hvis du har en tung cpu køler af ren cobber , så kan den p.g.a vægten beskadige bundkortet, ved pludselige ryk/ryk.

Der kan være mange ting galt.
1. skærm kort kan havde løsnet sig...
2. skærmledning sidder ikke rigtigt i.
3. anden kort kan have løsnet sig.
4. andet kan kavde løsnet sig.
5. er der en lille skrue som ligger løs inde i kabinettet, så den laver kortslutning?
( vænd kabinettet på hoved og ryst den blidt)(kabinettet altså)

giver bundkortet nogle bib, ved opstart?
tjæk om der er ledninger som har løsnet sig.
Tag 220v ledning af.
Pil alle kort ud og monter grafikkortet igen. Start op. viser den skærm billed?
hvis ikke , så fjern alle ledninger (også harddisk ledning), undstagen de små ledninger til kabinet fronten og strøm ledning fra strømforsyning.
(tjæk at tænd/sluk  sidder i).
Tjæk om ram sidder rigtigt i
( rør ved umalet metal på en radiator når du gør det , for at blive afladet statisk)
Nu skulle du gerne have bundkort , cpu , ram og grafikkort. hvis den ikke viser nogen skærm billed nu , så er der noget som ikke virker. Virker skærmen forresten?
Prøv evt at reset bios. ( en jumper på bundkortet).