Avatar billede levditliv Nybegynder
05. april 2006 - 19:47 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Hvordan slettes IASS.exe

hej!

Jeg ved godt der er mange lignende spm. men har prøvet mange af løsninger. Mit virus program opdager IASS.exe men kan ikke smide det i karantæne eller slette den. Min computer lukker ikke ned mere (forhåbentlig !!), tror det hjalp med en firewall. Nu er jeg i gang med at opdatere windows. Har prøvet men stinger, fxblaster og hvad de ellers hedder, de opdager IKKE IASS...
Avatar billede levithan Nybegynder
05. april 2006 - 19:56 #1
Du åbner task manager. tryk ctrl+alt+delete og vælg task manager. så trykker du på prodcess fanebladet og finder filen IASS.exe denne markere du og trykker på afslut  process neders til højre og svar ja til den diaog boks der kommer.  her efter finder du filen via søg filer og mapper og sletter denne
Avatar billede levithan Nybegynder
05. april 2006 - 19:57 #2
hvis du ikke kan lukke IASS.exe ned via task manager skal du genstarte pcen io fejlsikret tilstand og slette filen der
Avatar billede hcma Novice
05. april 2006 - 20:01 #3
og så skal du bare være sikker på at det ikke er lsass  (LSASS) som er fuldt lovlig
Avatar billede levithan Nybegynder
05. april 2006 - 20:04 #4
IASS
LSASS

Der er lidt forskel men man kan godt hvis man ikke lige er opmærksom vælge den forkerte som hcma siger
Avatar billede kalp Novice
05. april 2006 - 20:47 #5
lad mig da udpege den korrekte sti... den bør være synlig i hijackthis

Download hijackthis herfra og gem det i en folder for sig selv på dit skrivebord

http://www.arlet.dk/hjt.exe

Start programmet og vælge, at udføre en scan samt gemme en log fil.
Når hijackthis er færdig med, at scanne vil den bede dig om en placering hvor du vil gemme "hijackthis" en tekst fil.
Gem den i samme folder som hijackthis. Når du har sagt okay hopper der et nyt vindue frem nemlig notepad med en masse tekst linjer. Marker alle linjerne og kopir dem herind så jeg kan kigge på dem. Du må ikke selv begynde, at fikse noget i hijackthis.
Avatar billede levditliv Nybegynder
06. april 2006 - 00:24 #6
hej.....har prøvet det levithan sagde og dog det virkede vist, mit virusprogram opdager den ikke mere i hvert fald. Så smid lige et svar
Avatar billede jacla Nybegynder
06. april 2006 - 01:13 #7
Ellers kan du altid bruge Delete Doctor http://www.shareup.com/Delete_Doctor-download-17549.html

MVH

Jan C
Avatar billede levithan Nybegynder
06. april 2006 - 07:32 #8
helt ok

du kan også prøv følgende

Du kan prøve følgende 3 ting

1. X-Cleaner Micro Edition http://www.xblock.com/download/xclean_micro.exe

2. spybot (husk at opdatere programmet før brug) http://fileforum.betanews.com/sendfile/1043809773/1/spybotsd14.exe

3. panda online scan http://www.pandasoftware.com/products/ActiveScan.htm (gratis)
Avatar billede hcma Novice
06. april 2006 - 11:56 #9
levditliv >>  selv om der er tegn på at du er sluppet af med isass, bør du tage mod kalp's råd og lægge en hijack-log herind, så vi kan se om der stadig ligger noget skidt på din pc. Kalp er ekspert i at "rense".
Avatar billede jacla Nybegynder
06. april 2006 - 12:54 #10
Ja han har hjulpet mig med spywareQuake
Avatar billede levditliv Nybegynder
07. april 2006 - 11:14 #11
damn....har afleveret computeren tilbage, må lige få det gjort alligevel -
Avatar billede levditliv Nybegynder
07. april 2006 - 11:15 #12
så må jeg evt. lave en ny tråd så kalp kan få points
Avatar billede boxer Nybegynder
09. april 2006 - 09:29 #13
Ja, få lige fat i den computer igen.

Den måde du har fået beskrevet er langt fra en sikker måde at fjerne virus på.
Gør som kalp har foreslået. Der skal mere til end at afslutte programmet i joblisten og et par onlinescanninger.