Avatar billede donnie Nybegynder
05. april 2006 - 16:15 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Hjælp søget til hacker-angreb

Pludseligt faldt min internethastighed markant og efter at have skældt Stofa ud fandt jeg ud af at der er en voldsom upload fra min computer. Installerede så en firewall (Armor2net) og den gik fuldstændigt i selvsving. Det lader til at der er et program der prøver at få kontakt til en IP adresse men den er så blokeret nu. Har kørt forskellige spyware/trojansk hest fjernings programmer (Spyware doctor, Trojanhunter og Spybot Search and Destroy samt Adaware) men ingen af dem har kunnet fjerne det.

Armor2net popper up med "sbetzzub trying to connect to 86.52.240.186 : 139" eller "xjgtnsxx trying to connect to 86.52.72.65 : 139". Dette sker ca 200-300 gange i minuttet. IP-Adressen varierer meget men det er oftest disse 2 navne hver gang.

Har en stofanet forbindelse 512/128 flatrate.

Jeg ved godt jeg har fået svinet af at være på forkerte sider uden beskyttelse.... Så ka jeg lære det!!

ang svar, vær lind idet jeg ikke kender meget til computere andet end normalt brug.
Avatar billede levithan Nybegynder
05. april 2006 - 16:18 #1
lyder til du har en trojaner inde

prøv at scanne med panda online scan
http://www.pandasoftware.com/products/ActiveScan.htm gratis
Avatar billede levithan Nybegynder
05. april 2006 - 16:19 #2
hvis du har mulighed for det så skal du scanne din pcer i fejlsikret tilstand med netværksunderstyttelse
Avatar billede donnie Nybegynder
05. april 2006 - 16:57 #3
kører lige nu..
Jeg kan se den allerede har fundet virus, spyware og Hacking tools (og er kun 30% færdig). Selvfølgeligt vil de ha penge for at fjerne dem. Er der en gratis måde?
Avatar billede levithan Nybegynder
05. april 2006 - 17:05 #4
hvis online scan ikke fjerner den kan du gemme resultatet i en txt fil så kan du poste den herind. så vi kan slette dem manuelt via stifinder
Avatar billede levithan Nybegynder
05. april 2006 - 17:05 #5
nogle ting fjener de andre gør de ikke men det er ok den log man får tilsidst kan bruges til noget konstruktivt
Avatar billede donnie Nybegynder
05. april 2006 - 17:50 #6
så er den færdig... men txt filen viser også slettede virus. Havde over 1000. skal jeg copy paste det hele herind?
Avatar billede donnie Nybegynder
05. april 2006 - 18:04 #7
tror jeg lader være med at smide log'en herind. Kan jeg så bare finde filerne med stifinder (og hvordan finder jeg stifinder) og slette dem manuelt?
Avatar billede strych9 Praktikant
05. april 2006 - 18:06 #8
Synes du skal gøre alt hvad fromsej foreslår i den her artikel:
http://www.eksperten.dk/artikler/755
Avatar billede donnie Nybegynder
05. april 2006 - 18:25 #9
Fandt svinet efter Levithan's hjælp. Strych9 viste sig at være noget i den samme boldgade, men Levi var hurtigere.. Dejligt med fred og ro nu.... erh... hvordan gir man poeng?
Avatar billede strych9 Praktikant
05. april 2006 - 18:26 #10
Du beder levithan om at lægge et svar.
Når han har gjort det, så logger du ind på eksperten og kigger i spørgsmålet her. Der vil være en boks nederst på siden hvor du kan markere levithans navn, og så klikke på accepter knappen lige ved siden af.
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
05. april 2006 - 18:57 #11
Jeg syntes, at du også lige skal følge stryc9`s råd, så du kan være sikker på at blive renset helt.
Avatar billede levithan Nybegynder
05. april 2006 - 19:04 #12
inden vi er færdig så må du gerne sende mig logfilen så skal jeg poste dem indholdet hvos der er nogne der skal slettes eller også kan du lægge filen på din hjemmeside og smide linket herind bare for en sikkerhedsskyld.

min mail er levithann(snabela)hotmail.com
Avatar billede levithan Nybegynder
06. april 2006 - 12:37 #13
jeg har modtaget filen fra spørger og panda har fundet denne virus i mange at spørgers exe filer .Virus:W32/Sndc.A.worm

Denne er nu disinfected.

ifølge loggen er der en del filer som ikke er disinfected . disse er primært cookies

Not disinfected F:\Documents and Settings\TE\Application\Data\Mozilla\Firefox\Profiles\yzbfdi3c.default\cookies.txt[S112635]

disse filer kan du blot slette manuelt via stifinder ved at søge efter cookies.txt eller blot lade dem være.

F:\Documents and Settings\E!\Cookies
C:\Documents and Settings\Administrator\Cookies
og så videre

følgende filer kunne programmet ikke ordne

C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\cssweb.dll.tcf
C:\WINDOWS\system32\parr\securaq.exe
F:\Programmer\Fælles filer\CMEII\CMEIIAPI.dll_tobedeleted

disse filer kan du slette manuelt via stifinder.
Avatar billede donnie Nybegynder
06. april 2006 - 12:40 #14
Jeg takker voldsomt meget.. Send et svar så jeg kan gi dig nogle poeng....
Avatar billede levithan Nybegynder
06. april 2006 - 12:40 #15
velbekomme.