Avatar billede phi-del Nybegynder
05. april 2006 - 12:29 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

vedr macro og knap til menulinjen

jeg har noget VBA kode som jeg gerne vil koble op til et knap i menulinjen i word så den altid er der.
er der nogen der ved hvordan man kan gøre det.
Avatar billede peter.erikse Nybegynder
05. april 2006 - 12:46 #1
Hvis den altid skal være der, skal du lægge den i skabelonen normal.dot.
Klik Vis, Værktøjslinjer, Tilpas og lav en ny.
Vælg herefter fanen Komandoer, og findMakroer i listboksen til venstre. Find din makro og træk den op i værktøjslinjen
Avatar billede peter.erikse Nybegynder
05. april 2006 - 12:47 #2
I menuer skal du blot trække makoen ind i den menu du vil have den i.
Avatar billede phi-del Nybegynder
05. april 2006 - 13:41 #3
Det har jeg prøvet, men den forsvinder når jeg oprette et nyt dokument
Avatar billede peter.erikse Nybegynder
05. april 2006 - 13:47 #4
Du har husket at gemme Normal.dot?
Avatar billede phi-del Nybegynder
05. april 2006 - 13:51 #5
hvordan gøre jeg det ?
Avatar billede phi-del Nybegynder
05. april 2006 - 13:56 #6
Nu har jeg word åben med det ønskede knap og alt det der, men har ikke gemt som normal.dot, skal jeg bare overskrive filen normal.dot ?
Avatar billede peter.erikse Nybegynder
05. april 2006 - 13:59 #7
Du bør blive spurgt om det, når du lukker ellers...
kan du åbne selve skabelonen og gøre manøvren.
Skabelonens placering kan du finde under Funktioner, Indstillinger, Filplaceringer, Brugerskabeloner. Når du er færdig gemmer du blot som du plejer.
Avatar billede phi-del Nybegynder
05. april 2006 - 14:46 #8
nope den gemmer det ikke
Avatar billede phi-del Nybegynder
05. april 2006 - 14:53 #9
Adobe acrobat har smidt 3 knapper under dens installations, hvordan er det gjort ?,
Avatar billede peter.erikse Nybegynder
06. april 2006 - 10:35 #10
Hvis du åbner Normal.dot fra stifinder, skal du huske at højreklikke på den og vælge åbn. Venstre-klikker du på den, vil den åbne et dokument baseret på den.
Avatar billede phi-del Nybegynder
18. april 2006 - 08:47 #11
det virker takker for hjælpen