Avatar billede gobbles Nybegynder
04. april 2006 - 22:09 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Lave en bruger der kun har adgang til ét program?

Hej

Min far har en computer der skal stå "offentligt" tilgængeligt. computeren kører XP home.
Er der en måde så man starte et program og derefter låse skærmen så en bruger kun kan benytte dette program... feks. IE... brugeren kan så ikke lukke IE eller starte andre programmer, men kun benytte IE.
(indstillinger, menulinie osv. er helt forbudt)

Det må gerne være et 3. parts program, da så vidt jeg kan forstå er mange af admin værktøjerne ikke inkluderet i Home edition.

Håber i kan hjælpe og tak :)
Avatar billede levithan Nybegynder
04. april 2006 - 22:14 #1
mit lokale bibliotek har lavet det således at alt er låst på pcere pånær internettet. Du kan ikke gøre således at programmet ikke må lukkes ned men blot at det kan startes op igen.

her kunne være en mulighed http://www.softheap.com/glossary/restrict_pc.html
Avatar billede gobbles Nybegynder
04. april 2006 - 22:24 #2
ok, det lyder jo rigtigt nok.... jeg har lige den gamle i røret og det viser sig han har pro---sorry..

er der en lettere måde i pro?
Avatar billede levithan Nybegynder
04. april 2006 - 22:55 #3
pro burte ikke være nogen hindring.
Avatar billede gunther Nybegynder
04. april 2006 - 23:33 #4
Hvad med at låse hele computeren, så der kun er adgang med password?
Windows har selv et program til det. Men hvis man ikke synes om det, er der f.eks
shareware programmet "Access lock" http://www.softheap.com/lock.html
Avatar billede gobbles Nybegynder
04. april 2006 - 23:41 #5
Så kan man jo ikke bruge programmet der skal køre?? .... det svarer vel til at lave en pauseskærm med password...

Jeg ville jo gerne at brugeren kan køre et program, men at alt andet inkl. indstillinger er låst.
Avatar billede gunther Nybegynder
04. april 2006 - 23:58 #6
Jeg har lige prøvet Acces lock. Jeg startede mit WinFast TV, og låste skærmen.
TV et fortsatte med at køre, men så snart jeg flyttede på musen, poppede der et
ikon op, med krav om adgangskode. Men du kan da prøve selv. Den kan downloades
som gratis prøve.
Avatar billede gobbles Nybegynder
05. april 2006 - 00:08 #7
ok, det lyder derhen ad, men hvad sker der  hvis du starter din browser og slår acceslock til? kan du så stadig surfe rundt men ikke lukke vinduet ned eller starte andre programmer?
Avatar billede gunther Nybegynder
05. april 2006 - 00:25 #8
Nej hvis det er det du har brug for, er Access lock ikke det rigtige program for dig.
Når man låser kan intet foretages før man låser op.
Men det betyder jo bare, at når brugeren forlader computeren, så låser han den, og låser op
når han igen skal bruge den. Det er også det sikreste, for det virker også i fejlsikker tilstand.
Der ligger et ikon i den nederste processlinie, man dobbeltklikker med musen og der er låst.
En bevægelse med musen, koden i, og der er låat op.
Avatar billede gobbles Nybegynder
05. april 2006 - 00:30 #9
Tak for din hjælp, men har du læst spørgsmålet?
Avatar billede gunther Nybegynder
05. april 2006 - 00:40 #10
Ja jeg har læst spørgsmålet, men har åbenbart misforstået det. Jeg forstod, at din far havde
en computer stående hvor andre kunne, men ikke måtte, pille ved den. Beklager.
Avatar billede gobbles Nybegynder
05. april 2006 - 01:27 #11
ok..tak alligevel :)
Avatar billede levithan Nybegynder
05. april 2006 - 02:07 #12
hvad er status så?
Avatar billede gobbles Nybegynder
05. april 2006 - 08:48 #13
vi har rodet med restrict_pc og den ser jo ud til at kunne gøre det... så smid endeligt et svar.. og tak for hjælpen :)
Avatar billede levithan Nybegynder
05. april 2006 - 11:16 #14
helt ok og godt det virker for jer
Avatar billede gunther Nybegynder
06. april 2006 - 13:34 #15