Avatar billede mduelund Nybegynder
04. april 2006 - 21:38 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Flere ordbøger i Office XP

Hej derude.

Jeg har et problem med mit Word XP. Jeg kan kun installere stavekontrol og gramatik i Dansk, Tysk og Engelsk.

Nogle der ved hvordan jeg kan få en Fransk ordbog med gramatik og stavekontrol installeret?

Mvh.
Michael
Avatar billede joryje Nybegynder
04. april 2006 - 21:40 #1
Microsoft Office Language Tools - tillægprogram med alle tilgængelige ordbøger til dine Office-programmer....
Hvis det skal være en RIGTIG ordbog, så hvad med Gyldendals Elektroniske Røde, de kan integreres med Word.
Avatar billede joryje Nybegynder
04. april 2006 - 21:42 #2
Hedder Proofing Tools, lyder også mere logisk:-)
Avatar billede joryje Nybegynder
04. april 2006 - 21:44 #3
Jeg så ikke du havde XP...
Ved ikke om Proofing Tools stadig er tilgængelig til XP eller om 2003 muligvis er kompatibel med XP...
Avatar billede mduelund Nybegynder
04. april 2006 - 21:50 #4
Hmm. Jeg tror helst jeg vil have det Language Tools, kan det hentes ned eller skal man købe det?
Avatar billede joryje Nybegynder
04. april 2006 - 21:54 #5
Det skal købes og det hedder Proofing Tools, kender prisen og ved som sagt ikke om det er muligt at købe det, ved som sagt heller ikke om 2003 (som underligt nok er beregnet til Office 2003) er bagudkompatibelt med Office XP...
Prisen er for den nyeste verion, 2003, omkring 600-800 kr.
Avatar billede joryje Nybegynder
04. april 2006 - 21:55 #6
Men er sikkert muligt at finde andre produkter end Microsofts eget, kender bare ikke lige til nogen, da jeg ikke har haft brug for det. Bruger kun selv Dansk, Engelsk og Tysk.
Avatar billede joryje Nybegynder
04. april 2006 - 21:56 #7
..som jo følger med Office-pakken som standard.
Avatar billede mduelund Nybegynder
04. april 2006 - 21:57 #8
Ok tak for hjælpen, jeg leder efter Proofing Tools så.

Men kan du forklare hvordan jeg integrer Gyldendals Røde ordbog i Word? Det er nemlig installeret her på maskinen.
Avatar billede joryje Nybegynder
04. april 2006 - 22:02 #9
Ikke rigitg, jeg ved bare at Gyldendal selv skriver at det kan integreres med Windows programmer. Jeg har ikke selv nogle e-ordbøger.
Avatar billede mduelund Nybegynder
04. april 2006 - 22:03 #10
Det er forresten Office 2003 og ikke Xp.
Avatar billede joryje Nybegynder
04. april 2006 - 22:08 #11
Hvis det er 2003, kan du sagtens bruge Proofing Tools 2003. Det er "kun" stave- og gramatikkontrol, tilgengæld for 50 sprog.
Her er det billigste i følge edbpriser.dk:
http://www.computerne.com/p/49496.htm
Avatar billede joryje Nybegynder
08. april 2006 - 20:27 #12
Kunne du bruge det?
Avatar billede mduelund Nybegynder
09. april 2006 - 15:44 #13
Jeg har ikke købt Proofing Tools endnu, men nu ved jeg da hvad der skal til, hvis jeg skal have fransk stavekontrol på.

Tak for hjælpen.