Avatar billede kalle_mod Nybegynder
04. april 2006 - 15:10 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til reload af anden frame

Hej javascript eksperter!

Jeg arbejder normalt i asp og vil helst klare alt i dette, men nu har jeg en lille ting som jeg gerne vil have lavet i javascript :) Jeg har tidligere med fordel benyttet følgende lille script:
function reloader(framenavn, adresse, tid) {
  setTimeout(function(){parent[framenavn].location.href = adresse;}, tid)
  }

Jeg har nu ændret det til følgende:
function reloader(adresse, framenavn) {
parent[framenavn].location.href = adresse;
  }

Som bliver kaldt sådan her:
response.write "<a href='' OnClick=""Reloader('?mode=" & request.QueryString("mode") & "&status=medarbejder&id='+document.ordrer.medarbejder.options[document.ordrer.medarbejder.selectedIndex].value,'bottom');"">Vis Medarbejder</a> "

I skal ikke tage jer af at kaldet er pakket ind i asp-kode, kildekoden på siden siger følgende:
<a href='' OnClick="Reloader('?mode=&status=medarbejder&id='+document.ordrer.medarbejder.options[document.ordrer.medarbejder.selectedIndex].value,'bottom');">Vis Medarbejder</a>
(min mode er tom pt. men det sker ikke altid!)

mit problem ligger i at jeg gerne vil have mit script til at sende oplysningerne videre men det er kun den enkelte iframe(jeg har iframes med name left og bottom) der skal reloades...Desuden er oplysningerne der skal stå i id= som i måske kan se afhængig af hvilken option der er valgt i min select :)

Håber i kan hjælpe mig

Kalle
Avatar billede roenving Novice
09. april 2006 - 14:11 #1
Kører det ikke hvis du retter den lille tavetosse ?-)

-- funktionen hedder reloader, men du kalder en en anden: Reloader('?mode= ...
Avatar billede kalle_mod Nybegynder
10. april 2006 - 01:40 #2
jo det fandt jeg også selv ud af fredag eftermiddag, fik bare ikke lige skrevet herinde :) havde så nogle problemer med at den ikke ville loade den rigtige side(noget med href) men er løst ved at lave buttons :) - anyway så kom du med svaret selvom jeg havde fundet ud af det inden så hvis du smider et svar får du point :)

Kalle - den glemsomme type
Avatar billede roenving Novice
11. april 2006 - 17:36 #3
Oki '-)
Avatar billede roenving Novice
11. april 2006 - 17:36 #4
;O)
Avatar billede roenving Novice
11. april 2006 - 23:31 #5
-- og tak for point ;~}