Avatar billede Slettet bruger
04. april 2006 - 13:47 Der er 3 kommentarer

Printerproblemer med windows xp

Hej

Mit problem er at jeg ikke kan printe fra mine Windows xp klienter det er en Windows NT server som tager sig af printerne.
de andre pc'er med andet styresystem kan godt printe. Er det fordi Windows NT ikke kan håndtere Windows xp?.

Mit spørgsmål er derfor jeg har en anden server på samme netværk der køre windows 2000 kan jeg få den til at varetage den ene printer om mine windows xp maskiner uden det genere noget andet?
Avatar billede mip Nybegynder
15. april 2006 - 21:42 #1
Dit problem er at NT bruger kernel type printer driver, disse virker som regel ikke under XP.
W2k og XP drivere skal installeres på en special måde på en NT print server, se vedlagte link.
How to Install a Windows 2000 Printer Driver or a Windows XP Printer Driver in Windows NT 4.O for Point and Print Functionality:
http://support.microsoft.com/?kbid=263090

Mik
Avatar billede mip Nybegynder
10. maj 2006 - 18:13 #2
Hvaaaaa Haaaaaaar du løst dit problem eller hvaaaaaaa

Mik
Avatar billede Slettet bruger
10. maj 2006 - 19:02 #3
Ja det er løst. Bare ikke på denne måde. Men tak for dit svar.