Avatar billede php3star Nybegynder
04. april 2006 - 13:45 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Fejl ved skrivning på DVD (nero)

Hej!

Jeg har nu i flere uger forsøgt at finde ud af hvorfor jeg ikke kan brænde fejlfrit på en DVD-skive.
Jeg bruger nero (vers. 6.6.0.5)

Når jeg f.eks. tager 4GB af mine data (et eller andet)
Bliver de data skrivet på DVD-skiven uden at der er fejl men så snart den så går igang med at sammenligne de data på DVDen med dem på HDDen så siger den læsefejl i sektor xxx... og den bliver bare ved!
Det er ligemeget om det er en film/ISO-fil eller enkelte filer jeg vil kopiere på en DVD altid er der fejl når den sammenligner data. DVDerne kan for det meste heller ikke læses bagefter.
Underlig nok virker det fint med DVD+RWer og CDer.

Jeg har allerede forsøgt:
--------------------------
-Skifte over til andre DVDer
-Fået skiftet brænder i min Bærbar (brænder:Slimtype DVDRW SOSW-852S)
-Opgraderet Nero til vers.6.6.1.4
-Geninstalleret Styresystemet
-Prøvet Alcohol 120%(med ISO-filer)
-Prøvet at brænde med mindre hastighed
-Deaktiveret IMAP i XP (XP brænderfunktion)

Jeg ved ikke hvad jeg ellers kan gøre for at jeg endelig kan få ro!

Hvad kan der være galt?

Hjælp!
Avatar billede levithan Nybegynder
04. april 2006 - 13:50 #1
har du prøvet en anden cdrom brænder til at teste med?

måske din brænder ikke kan brænde minus skiver
Avatar billede php3star Nybegynder
04. april 2006 - 13:54 #2
Nej har ikke haft mulighed for at teste med en anden brænder.

Jeg brænder faktisk kun med "+" skiver.
I følge ACER er min brænder en DVD-Dual +/-RW.

Min bærbar er en ACER Travelmate 4100 (12Måneder gammel)
Avatar billede php3star Nybegynder
04. april 2006 - 13:55 #3
... jo har jo faktisk testet med en anden en.. da jeg fik skiftet den til en ny.
Avatar billede php3star Nybegynder
30. oktober 2006 - 10:04 #4
Lukker.