Avatar billede wheeler Nybegynder
04. april 2006 - 13:24 Der er 4 kommentarer

ODBC fra Access til SQL?

Hejsa

Jeg har Windows XP og Access 2003, samt oprettet flere File DSN til en MS SQL server. Når jeg i Access vælger link table og vælger ODBC sker der intet. Den burde åbne et vindue hvor man kan vælge mellem de oprettede File DSN. Der sker bare intet ikke engang en fejlmeddelelse, så man kunne se hvor man skal lede.

Jeg havde samme problem for 1½ år siden, da jeg sidst installerede computeren om, men fandt problemet, men kan nu ikke huske hvad problemet var. Norton AntiVirus/Access eller Windows XP?

Kender du problemet og gerne løsningen?
Avatar billede flemming39 Nybegynder
06. april 2006 - 09:14 #1
Hej

Kan du hverken se den under fanebladet File DSN eller Machine DSN?

Har du prøvet at oprette din DSN igen ved at bruge knappen New når du får dialog boksen op efter link table/valg ODBC?

mvh Flemming
Avatar billede wheeler Nybegynder
06. april 2006 - 09:31 #2
Jeg kan godt oprette en File DSN via Control Panel/ODBC osv.

Problemet er at når jeg åbner Access og vælger Link Table/ODBC kommer dialog boksen ikke frem, der sker bare intet, så jeg kan ikke vælge mellem de oprettede File DSN.
Avatar billede flemming39 Nybegynder
06. april 2006 - 10:00 #3
Hej igen

Mystisk!

Jeg har ikke oplevet noget lignende og kan ikke se nogen fortilfælde når jeg søger på google på diverse søgetekster....

Jeg har også kigget på registry settings for men der er ikke noget der tyder på fejlmuligheder der.

Håber du finder en løsning, mine begrænsede evner kan desværre ikke hjælpe dig videre.

:-)

mvh Flemming
Avatar billede weaponx Nybegynder
11. april 2006 - 21:33 #4
kan du ikke bruge det svar jeg har smidt her?
http://www.eksperten.dk/spm/702177