Avatar billede benjiee Nybegynder
04. april 2006 - 13:08 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

En virus jeg ikke kan komme af med

Hej.
Har den virus der hacker in internet explorer sådan at jeg får en anden side end den jeg har clicket på:
Det er typisk sider som
Up-serch.com,wordsea.com og lingende sider...:(

Har forsøgt med følgende programmer:
AD-AWARE
SPYBOT-SD
AVG-FREE EDITION
HIJACK THIS

Det har fjernet meget fra min comp som ikke skulle være der men jeg har stadigvæk problemet med omdirigerring af mine internetsider!

Nedenunder er der en logfil af HIJACK THIS samt running Process:
*************************************************
Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 13:05:16, on 04-04-2006
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

***************************************************
Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\system32\PDesk\PDesk.exe
C:\WINDOWS\system32\CTHELPER.EXE
C:\PROGRA~1\Infra\REMSEL~1.EXE
C:\Programmer\Creative\SBLive\AudioHQ\AHQTBU.EXE
C:\Programmer\NetLimiter\NetLimiter.exe
C:\WINDOWS\system32\taskswitch.exe
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
C:\Programmer\Nokia\Nokia PC Suite 6\LaunchApplication.exe
C:\Programmer\ScanSoft\OmniPageSE2.0\OpwareSE2.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe
C:\Programmer\AllToTray\ALLTOTRAY.EXE
C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\TeaTimer.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\PROGRA~1\FLLESF~1\PCSuite\Services\SERVIC~1.EXE
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
c:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\WINDOWS\system32\mgabg.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\wdfmgr.exe
C:\WINDOWS\system32\MsPMSPSv.exe
C:\WINDOWS\System32\alg.exe
C:\Programmer\Windows Media Player\wmplayer.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\DOCUME~1\BJRNEB~1\LOKALE~1\Temp\Rar$EX21.193\HijackThis.exe
***************************************************
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Matrox Powerdesk] C:\WINDOWS\system32\PDesk\PDesk.exe /Autolaunch
O4 - HKLM\..\Run: [WINDVDPatch] CTHELPER.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [UpdReg] C:\WINDOWS\UpdReg.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Jet Detection] C:\Programmer\Creative\SBLive\PROGRAM\ADGJDet.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Remote Selector] C:\PROGRA~1\Infra\REMSEL~1.EXE startup
O4 - HKLM\..\Run: [AudioHQU] C:\Programmer\Creative\SBLive\AudioHQ\AHQTBU.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [NetLimiter] C:\Programmer\NetLimiter\NetLimiter.exe /s
O4 - HKLM\..\Run: [CoolSwitch] C:\WINDOWS\system32\taskswitch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [BluetoothAuthenticationAgent] rundll32.exe bthprops.cpl,,BluetoothAuthenticationAgent
O4 - HKLM\..\Run: [PCSuiteTrayApplication] C:\Programmer\Nokia\Nokia PC Suite 6\LaunchApplication.exe -onlytray
O4 - HKLM\..\Run: [OpwareSE2] "C:\Programmer\ScanSoft\OmniPageSE2.0\OpwareSE2.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\RunServicesOnce: [washindex] C:\Program Files\Washer\washidx.exe "Bjørnebanden"
O4 - HKCU\..\Run: [AllToTray] C:\Programmer\AllToTray\ALLTOTRAY.EXE
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - HKCU\..\Run: [SpybotSD TeaTimer] C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\TeaTimer.exe
O4 - HKCU\..\RunServicesOnce: [washindex] C:\Program Files\Washer\washidx.exe
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1139310501827
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/MsnMessengerSetupDownloader.cab
O18 - Protocol: ms-help - {314111C7-A502-11D2-BBCA-00C04F8EC294} - c:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Help\hxds.dll
O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
O23 - Service: AVG E-mail Scanner (AVGEMS) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
O23 - Service: MGABGEXE - Matrox Graphics Inc. - C:\WINDOWS\system32\mgabg.exe

PÅ FORHÅND TAK :)
Avatar billede ejvindh Ekspert
04. april 2006 - 13:19 #1
Jeg ser på den :-)
Avatar billede ejvindh Ekspert
04. april 2006 - 13:33 #2
Der er desværre ikke noget skidt synligt i din log (måske fordi du selv har fixet med Hijackthis). Derfor må vi prøve og se om nogle alternative scannere kan finde noget:

Hent Ewido herfra (14 dages version af plus-versionen)
http://www.spywarefri.dk/downloads1/ewido-setup.exe
Installer og kør Ewido - opdater programmet.

Genstart til fejlsikret tilstand.
Kør en fuld scanning med Ewido. Programmet laver en lille log, som du skal kopiere herind i dit næste svar.
Avatar billede benjiee Nybegynder
04. april 2006 - 18:11 #3
ewido anti-malware - Scanningsrapport
---------------------------------------------------------

+ Oprettet den:            17:34:47, 04-04-2006
+ Rapport-Checksum:        FE839333

+ Scanningsresultat:
    C:\WINDOWS\system32\dmbiy.exe -> Trojan.Pakes : Renset med backup
    C:\WINDOWS\system32\filesafer23.exe -> Hijacker.Small : Renset med backup
    C:\WINDOWS\system32\pppcgm.exe -> Adware.Msnagent : Renset med backup

::Rapport slut

Det løste vist problemet :)
Mærkeligt at AVG ikke kunne finde de viruser...

Tak for hjælpen

B
Avatar billede ejvindh Ekspert
04. april 2006 - 19:31 #4
Dejligt at høre, at du fik dit problem løst. Det er ikke så usædvanligt at Ewido finder noget, som de almindelige antivirus-scannere ikke finder, for den retter sig mere specifikt imod trojanere, end fx. AVG gør.

Takker for point :-)

Lidt læsestof til sikring imod fremtidige infektioner, finder du her:
http://www.spywarefri.dk/manualer/sikkerhedspakke.htm
http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=14414