Avatar billede kres Nybegynder
04. april 2006 - 00:13 Der er 9 kommentarer

Hvad er prisen (kr) for implementering i Typo3?

Hej eksperter
Jeg har fået følgende opgaver af firma (som jeg ikke ønsker at oplyse)

1. Design af side
2. Implementering af design i Typo3
3. Overførsel af indhold fra gammel side.

Der er tre niveauer i sitemapet, og det dækker ca. over 50 sider.
Det skal siges at jeg kun har erfaring med php og mysql. Typo3 skal jeg derfor sætte mig ind i først. Firmaet regner med at det kan gøres på 30 timer til 100 kr i timen. Men det virker urealistisk.

Hvad er en fair pris at tage for dette? Bare kom med et bud. Jeg ønsker ikke at knokle numsen ud for peanuts, selvom det vil være en lærerrig proces.
Avatar billede mortenbock Nybegynder
04. april 2006 - 00:57 #1
Jeg synes det lyder alt for billigt. Nu ved jeg selvfølgelig ikke lige hvad dine kvalifikationer er, men 3000kr for 50 sider implementeret i et cms. Det er sgu at underminere branchen. Det er jo ikke indien det her ;-)

De vil jo måske ikke betale så meget for at du skal sidde og lære typo3, men du kunne evt. give dem et tilbud om at du kan sidde hos firmaet og udføre arbejdet (så de kan holde øje med at du laver noget ;-) ) og så lave en fast timeløn i stedet.

jeg har ikke brugt typo 3, men jeg ved at du formentlig ikke kan lave 50 sider på 30 timer i et nyt system... og hvis du også skal lave nyt design... tsk. De er for nærige!
Avatar billede drbean Nybegynder
04. april 2006 - 07:39 #2
Har en kammerat der fik et tilbud på det samme af et firma. Uden design skulle firmaet bruge 32 timer, af 300,- kr. Kun for opsætning. Ingen sider, ingen design.
Avatar billede kres Nybegynder
04. april 2006 - 09:57 #3
Jeg regner med at sende dem et samlet bud noget højere end 3000. Så må de tage det eller lade være.
Avatar billede innercitydk Nybegynder
04. april 2006 - 10:40 #4
Det er helt urealistisk at du kun må bruge 30 timer.. Og så til 100Kr. i timen. De tager dig rigtig hårdt ved næsen. En uddannet specialist eller webdesigner tager minimum det 3 dobbelte i timem. Pt. går jeg for 225 kr. i timen. Hvis jeg var dig ville jeg sørge for at få aftalen på skrift. Ikke noget fastsat timetal, men løn efter arbejde. Så hvis det tager 50 timer så skal de betale for 50 og ikke for 30.. 100 kr i timen er heller ikke noget du skal gå med til. Minimum 173 i timen. Det giver ca. 100 kr til dig udbetalt i timen.

Vh
Avatar billede innercitydk Nybegynder
04. april 2006 - 10:43 #5
Jeg synes du skal sende et link med denne tråd med i dit tilbud. Så kan de forklare herinde hvorfor de mener det ikke er mere værd. Alternativt kan de skrive efter en bistandsbums fra kommunen :)
Avatar billede coderdk Praktikant
04. april 2006 - 10:51 #6
Jeg tager 750,-/time og stiller mig i øvrigt kritisk over for det lave timeantal. Men det kan være fordi jeg ikke er så meget inde i Typo3 ;P
Avatar billede eksplayer Nybegynder
04. april 2006 - 10:59 #7
Hvis du ikke har erfaring med Typo3 lyder 30 timer helt urealistisk - vil mene du skal bruge et par uger på først at sætte dig ind i Typo3. Personligt har jeg lavet et par løsninger i Typo3 i samme størrelsesorden som du omtaler - men til 35-40.000 kr.

En lille hjælp som du sikkert vil kunne drage stor nytte af, er at tage udgangspunkt i en template som fx. ZenLight eller ZenGrey fra www.mediatech.net. Den kan du jo så selv modificere som du har lyst. Se hvordan templaten installeres her (se evt. flash version): http://www.mediatech.net/template_setup.html

Der er iøvrigt et udemærket forum på www.mediatech.net som kun omhandler Typo3

Håber det kunne hjælpe lidt og at du får forhandlet dig frem til en deal der er fair for begge parter (tænker især på dig).
Avatar billede kres Nybegynder
04. april 2006 - 11:16 #8
Tusind tak for alle svarene. Det er rart at høre lidt om hvad i tager før jeg sætter mig selv alt for billigt. Jeg tror jeg siger 8000 kr mht. design og implementering, altså ca. 5000 kr mere end hvad de regner med, hvilket måske er billigt i jeres ører :-) Firmaet har vidstnok et stramt budget, så jeg kan nok ikke satse på noget højere.
Avatar billede innercitydk Nybegynder
04. april 2006 - 11:28 #9
Du skal ikke være for flink bare fordi de ikke er så store :) Alternativet for dem er at betale en prof- eller semiprof webdesigner for at gøre det, og så ville regningen minimum være fordoblet..

Vh