Avatar billede naesten_expert Nybegynder
03. april 2006 - 13:41 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

remote desktop til xp home pc

Hejsa, jeg har ladet mig fortælle om en xp home edition ikke kan remote styres. Er det korrekt, hvis vi ser bort fra Realvnc og messenger.
Avatar billede hcma Novice
03. april 2006 - 13:49 #1
home edition kan styres fra en Pro, men ikke omvendt
Avatar billede naesten_expert Nybegynder
03. april 2006 - 14:04 #3
skriv lige en oversættelse. Kan man logge på en xp home via remote desktop ? Og hvis oversættelsen er korrekt, så et "Svar"
Avatar billede naesten_expert Nybegynder
03. april 2006 - 14:21 #5
hcma, jeg er af den overbevisning, og har selv testet, at jeg fra min bærbare (home) kan connecte til en pro. Men fra pro kan jeg ikke connecte til den bærbare med home.

Det du skriver er vist lige omvendt.
Avatar billede haverslev Novice
03. april 2006 - 14:22 #6
Uddybning af hcma kommentar:

"Funktionen Fjernskrivebord er ikke tilgængelig i Windows XP Home Edition. Men en computer, der kører Windows XP Home Edition eller enhver anden version af Windows efter Windows 95, kan bruge klientsoftwaren og Internetadgang til at fjernstyre en computer, der kører Windows XP Professional med Fjernskrivebord aktiveret. Klientsoftwaren findes på installations-cd'en med Windows XP Professional og Windows XP Home Edition."
Avatar billede naesten_expert Nybegynder
03. april 2006 - 14:25 #7
Fra haverslev's link: Only XP Pro supports the Remote Desktop feature, which is a single-session version of Terminal Services. You can access a Windows XP Remote Desktop from any OS that supports a Terminal Services client (such as Windows 98 and XP Home). XP Home can act as the client in a Remote Desktop session but *only* Pro can be the server.

ONLY PRO CAN BE THE SERVER.

Tak til haverslev. Smid lige et svar....
Avatar billede naesten_expert Nybegynder
03. april 2006 - 14:25 #8
haverslev. Resultatet var faktisk også det jeg selv nåede frem til ved at prøve. Men fint lige at få det bekræftet.

Takker.
Avatar billede haverslev Novice
03. april 2006 - 14:41 #9
Selv tak :O)