Avatar billede mirovich Nybegynder
03. april 2006 - 11:36 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

TWAIN source problem med scanner

Hej

Jeg har en gammel scanner ved navn Acer 620U. Men efter jeg har downloadet Service Pack 2 er den begyndt at brokke sig.
DSer kommer fint en lille talebobel op nederst i højre hjørne og informere om at der er fundet ny hardware. Så starter windows en opdatering hvor den vil ud og lede efter drivere. men eftersom jeg netop har downloadet seneste driver version (mirascanv403u10) på BenQ's hjemmeside burde det jo ikke være problemet med at driveren mangler.
Når man så forsøger sig at scanne så kan computeren ikke finde scanneren og siger så efterfølgende at den ikke kan finde: TWAIN Directory.
Så er der nogen gode råd til hvordan jeg får min scanner til at fungere igen?

Venlig hilsen
Mir
Avatar billede hcma Novice
03. april 2006 - 11:46 #1
afinstaller/fjern scanneren -> geninstaller
Avatar billede robotten Praktikant
03. april 2006 - 12:53 #2
Evt. at prøve med at installere software til scanneren, uden at scanneren er sat til. Nogle usb enheder kræver dette.
Avatar billede mirovich Nybegynder
03. april 2006 - 13:39 #3
Da jeg nu i anden omgang afinstallerede softwaren fandt jeg nogle filer som åbenbart havde gemt sig i første omgang. dem fik jeg så også slettet. Så downloadede jeg den nye driver - installerede den - slukkede computeren - tændte scanneren - startede computeren. Og nu virker den igen - lidt underligt er det dog at computeren insistere på at kalde den 640U når den nu hedder 620U.
Jeg var en kort overgang begyndt at frygte for om den var helt kaput da den efterhånden har 7 år på bagen.
mange tak for hjælpen.

Venlig hilsen
Mir
Avatar billede mirovich Nybegynder
03. april 2006 - 13:44 #4
Da jeg nu i anden omgang afinstallerede softwaren fandt jeg nogle filer som åbenbart havde gemt sig i første omgang. dem fik jeg så også slettet. Så downloadede jeg den nye driver - installerede den - slukkede computeren - tændte scanneren - startede computeren. Og nu virker den igen - lidt underligt er det dog at computeren insistere på at kalde den 640U når den nu hedder 620U.
Jeg var en kort overgang begyndt at frygte for om den var helt kaput da den efterhånden har 7 år på bagen.
mange tak for hjælpen.

Venlig hilsen
Mir
Avatar billede mirovich Nybegynder
03. april 2006 - 13:47 #5
åh det her pointsystem driller - men hcma du var den der fik mig til at se lyset :) så jeg vil gerne give dig pointene. Så hvis du lige giver et Ok så kan jeg give dig et svar og dermed pointene.

venlig hilsen
Mir
Avatar billede hcma Novice
03. april 2006 - 13:53 #6
der kommer er svar her  :o)