Avatar billede ullidk Nybegynder
03. april 2006 - 09:49 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kan man bruge DISTINCT *

Hejsa,

Kan man lave flg. SQL query:
SELECT DISTINCT * FROM.....

Altså hvor man får al indhold men kun de records der er unikke på ALLE felter.

Takker
Avatar billede phlip_19 Nybegynder
03. april 2006 - 10:02 #1
Ja det kan man godt... men jeg vil antage at de alle vil være forskellige, altså det vil altid være noget i en tabel der gør en given entry unik, derfor vil det ikke gøre nogen forskel at tilføje DISTINCT...
Avatar billede ullidk Nybegynder
03. april 2006 - 10:17 #2
Ok, jeg valgte dog at bruge nogle kolonnenavne i stedet for at simplificere søgningen lidt. Men tak for dit svar.
Avatar billede phlip_19 Nybegynder
03. april 2006 - 10:26 #3
lyder fornuftigt... jo mere specifik din søgning jo lettere bliver det jo også at arbejde med data'ene, og foresprøgsler i DB'en er som udgangspunkt altid hurtigere end omformning af data på object form, spetielt når vi snakker managed code