Avatar billede heinus Nybegynder
03. april 2006 - 08:56 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

pc går ned. tjen 500 kr

Hejsa!

Min ellers lækre pc går konstant ned i tide og utide. Slukker simpelthen bare fuldstændig umotiveret.

Jeg bor på Østerbro, så hvis du er interesseret, giver jeg 500 til den der kan fikse den.
03. april 2006 - 09:02 #1
Generelt -> http://www.eksperten.dk/regler.phtml punkt 2.6 + 2.7 ...
Avatar billede kalp Novice
03. april 2006 - 09:05 #2
kan du uddybe problemet? hvornår sker det? er det en ny pc?
Avatar billede heinus Nybegynder
03. april 2006 - 11:56 #3
Pcen er et år gammel - den er købt som løsdele på nettet. Den har gået ned uden varsel fra starten, men i perioder har den kørt ok. Når den er gået ned, er jeg nødt til at tage al strøm fra pcen i et minut eller 2 før jeg kan få den startet igen. Jeg tvivler selv på at det er et software problem, men har ikke forstand på hardware så...
Avatar billede heinus Nybegynder
03. april 2006 - 12:06 #4
Jeg har lige talt med en der mener jeg skal sætte spændingen lidt op i bios....lyder det plausibelt?
Avatar billede heinus Nybegynder
03. april 2006 - 12:15 #5
Vidste ikke man ikke måtte tilbyde cash herinde...beklager. tilbuddet er dog gældende - skaden er jo sket :)
Avatar billede kalp Novice
03. april 2006 - 12:34 #6
man må gerne tilbyde penge, men så må man bare ikke også tilbyde point :)

om ikke andet så synes jeg det lyder som om din CPU bliver for varm
Avatar billede dahund Nybegynder
03. april 2006 - 13:39 #7
load bios default. tjek ram med memtest86. http://public.ubcd.planetmirror.com/
download denne iso fil og lav en cd der kan test din ram, mener man skal trykke f1 og derefter f4 så går den i gang. programmet hedder memtest86 ihvertfald. brugte du køle pasta da du samlede pcén ?. test cpu temp, enten ved at downloade et program til det eller også gå ind i bios og sæt en begrænsning på hvor varm den må blive. hvilken cpu er det.
Avatar billede dahund Nybegynder
03. april 2006 - 13:41 #8
hvilke bundkort har du. kommer den med en fejl kode, gå ind på start/kontrolpanel/administration/logbog/system led efter hændelser med en kode der hedder 1003 (mener jeg det er ) skriv herinde hvad der står under denne (-:
Avatar billede heinus Nybegynder
03. april 2006 - 16:21 #9
Er der nogen af jer der er interesseret i at komme og kigge på den i aften...? ring 50 57 22 32 - som sagt er der lidt i det...
Avatar billede dahund Nybegynder
03. april 2006 - 17:00 #10
problemet er bare at hvis det er en ram fejl eller en dårlig blæser er det ikke lige til at lave, plus det kan tage tid at finde sådan en fejl.

så kan du ikke fortælle om det er under spil eller sådan noget det sker det ville da hjælp lidt.
Avatar billede heinus Nybegynder
03. april 2006 - 17:45 #11
ok - nej det er ikke under spil - det er når som helst. Der blev brugt kølegel da vi samlede den.

Det er en AMD Athlon(tm) XP 2200+ 1,74 GHz, 1,00 GB Ram
Avatar billede heinus Nybegynder
03. april 2006 - 18:21 #12
har prøvet at køre memtest og hot cpu, men når aldrig at køre færdig da pcen slukker. Den gør det også tit under opstart...
Avatar billede heinus Nybegynder
03. april 2006 - 18:22 #13
jeg er nødt til at hive al strømmen fra pcen og sætte det til igen før jeg så kan starte - beklager alle tilføjelserne.
Avatar billede dahund Nybegynder
03. april 2006 - 18:29 #14
hvilken psu (strømforsyning). hvor mange drev og diske har du i. Har du tjekket om der er kommet en bios update
Avatar billede heinus Nybegynder
03. april 2006 - 18:41 #15
jeg ved ikke med strømforsyning, men det er et MSI bundkort. Nu har jeg været inde og stille bios til default..
Avatar billede dahund Nybegynder
03. april 2006 - 20:20 #16
hvad siger temp på cpu i bios
03. april 2006 - 21:04 #17
Eller via:
Mål Temperatur i din PC -> http://www.almico.com/speedfan.php ???
Avatar billede heinus Nybegynder
04. april 2006 - 14:11 #18
Der har ikke været problemer siden jeg satte bios til default, så jeg tror/håber at problemet er løst. Tak for alle input.
Avatar billede heinus Nybegynder
04. april 2006 - 14:12 #19
lukker
Avatar billede dahund Nybegynder
04. april 2006 - 16:09 #20
hmmm