Avatar billede marchal Nybegynder
02. april 2006 - 19:36 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Ekstern harddisk

Jeg har lige tilsluttet en ekstern harddisk til min maskine. Men jeg kan ikke rigtig få liv i den. Den software der fulgte med (pccloneex)kan jeg ikke installere da jeg skal bruge en cd key som sjovt nok ikke fulgte med! Win xp har fundet disken som er tilsluttet via usb. Jeg kan også se den i enhedshånderingen men kan altså ikke få adgang til den. Den er heller ikke synlig i "denne Computer" Den eksterne har også xp installeret og jumperen står som master.
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. april 2006 - 19:52 #1
Gå i diskhåndtering og tildel drevbogstav efter den er formatteret.
Avatar billede leif Seniormester
02. april 2006 - 19:53 #2
Hvis du højreklikker på Denne Computer -> Administrer -> Diskhåndtering -> Kan du så se den ?

Hvis du kan se den, så højreklik på den og fortæl hvilke muligheder du har.
Avatar billede marchal Nybegynder
02. april 2006 - 19:54 #3
jeg kan ikke se den i diskhåndtering.
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. april 2006 - 19:59 #4
"Den eksterne har også xp installeret og jumperen står som master"

Du skal jumpe den som slave.
Avatar billede marchal Nybegynder
02. april 2006 - 20:02 #5
har flyttet jumperen, men så fik jeg en meddelse om at xp ikke kunne genkende enheden. Den skriver også at en driver ikke er installeret
Avatar billede marchal Nybegynder
02. april 2006 - 20:11 #6
nu har jeg prøvet alle jumper settings, og du har nok ret john stigers. Den skal stå i slave. Det er i hvertfald det eneste sted jeg ikke får en fejl meddelse, så glem lige at jeg skrev at jeg fik fejl når jumperen står som slave. sorry..
Avatar billede fuglen1 Novice
02. april 2006 - 20:12 #7
john stigers:I nogle kabinetter skal man sætte den som master
det skal man i min zitech 3.5" kasse men som slave i min 5,5" tomme kasse
Avatar billede marchal Nybegynder
02. april 2006 - 20:14 #8
jeg har en "zitech" U350N kasse hvor jeg har smidt min egen hd i!
Avatar billede marchal Nybegynder
02. april 2006 - 20:15 #9
jeg har iøvrigt også ikonet sikker fjernelse af hardware på processlinien. Og jeg kan se harddisken i enhedshåndteringen... underligt!
Avatar billede matcho Nybegynder
02. april 2006 - 22:38 #10
Kan du ikke sætte den ipcen som slave og så formatere den.
Og så sætte den iboksen igen jeg har tre eksterne bokse med HD som alle står som master og ingen af dem har jeg haft problemer med og se i hverken diskhåndtering eller denne computer kan du se den i enhedshåndtering usb forstås ellers prøv og slette alle usber der og genstart så driverne bliver installeret med hden sat til.
Avatar billede marchal Nybegynder
10. september 2006 - 09:10 #11
Smid et svar så du kan få point!
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. september 2006 - 10:52 #12
Hvem var det til?