Avatar billede leif Seniormester
02. april 2006 - 18:07 Der er 17 kommentarer og
2 løsninger

Dansk i Notes men Engelsk iNotes

Hej,

Har lige hentet den nye 7.0.1 Danish DWA template, men den er er Dansk hvis jeg åbner mailboksen med en Notes klient men logger jeg på via Web så er den stadig Engelsk.

Er dette normalt eller mangler jeg at gøre noget ?

På forhånd tak.

/Leif
Avatar billede jogii Nybegynder
02. april 2006 - 19:28 #1
Danske iNotes kommer nok først når du smækker en dansk Language Pack på serveren. Det meste af iNotes (eller Domino Web Access, DWA) placeres i filen FORMS7.NSF som ligger i iNotes biblioteket. Installationsprogrammet til Language Pack placerer ekstra info i denne (eller en anden database, jeg er ikke 100% sikker) og så kan postkassen "kalde" den danske udgave af interfacet.
Avatar billede leif Seniormester
02. april 2006 - 19:32 #2
Okay, men så begynder serveren vel ikke at skrive Dansk til mig ? Det vil jeg ikke kunne finde ud af !
Avatar billede leif Seniormester
02. april 2006 - 19:34 #3
Men vil jeg forsat kunne have at nogen har DK og andre har EN ?
Avatar billede jogii Nybegynder
02. april 2006 - 19:36 #4
Det husker jeg ikkepræcist, umiddelbart nej, fordi det er muligt at installere flere LanguagePAcks på samme maskine. Men du risikerer at jeres adressebog bliver Dansk. Det vil brugerne blive glade for, tror jeg.
Avatar billede leif Seniormester
02. april 2006 - 19:38 #5
Damn, hmm, tror jeg må lave en test installation før jeg gør det. Det handler nemlig kun om en håndfuld der skal have den på Dansk pga. af deres Engelsk kundskaber.
Avatar billede jogii Nybegynder
02. april 2006 - 19:39 #6
Ja, du kan køre flere flere sprogudgaver på samme server.
Avatar billede jogii Nybegynder
02. april 2006 - 19:40 #7
du mener vel "manglende engelskkundskaber" :-)
Avatar billede leif Seniormester
02. april 2006 - 19:44 #8
Jeg skrev det pænt, du skrev det lige ud af posen.
Avatar billede jogii Nybegynder
02. april 2006 - 19:46 #9
ja ja, så siger vi det :-)
Avatar billede leif Seniormester
02. april 2006 - 19:50 #10
Jeg melder lige tilbage efter en lille test.
Avatar billede karstenv Nybegynder
03. april 2006 - 09:00 #11
Du er ikke alene med det problem, jeg kan sige dig at vi har samme problematik her hos os, så jeg lure lige om du finde noget godt, min opgave består også i at få en "sprogpakke" til R6.5.5, den er lang tid undervejs.
Avatar billede leif Seniormester
03. april 2006 - 11:32 #12
Jeg er nået til et underligt punkt. Jeg har installeret en ren Domino og skiftet til en dansk mail template nu er noget af det Dansk og noget er ENG når jeg logger ind, men tager jeg på en af mine "gamle" 7.0.1 servere og gør det på, er det kun i Notes den er ændret.
Avatar billede leif Seniormester
03. april 2006 - 11:58 #13
Nu har jeg en Template med 2 Language i, kan jeg gøre så at hvis jeg åbner databasen med min klient at den åbner i ENG udgaven i stedet for Dansk ?
Avatar billede leif Seniormester
03. april 2006 - 18:21 #14
Hvis nogen ønsker at se iNotes i ren dansk udgave kan der gives adgang til serveren i begrænset omfang.
Avatar billede leif Seniormester
29. april 2006 - 14:16 #15
jogii og karstenv -> Vil I ligge et svar ?

Jeg fik min danske iNotes, men kunne ikke vænne mig til det. Jeg tror bare vi sender vores brugere på Engelsk kursus eller laver en ordliste med de vigtigste ord ? :-)
Avatar billede jogii Nybegynder
29. april 2006 - 18:37 #16
Måske kan  du ikke vænne dig til den, men dine brugere kan måske godt. Det er min erfaring, at brugere foretrækker selv lidt dårlige danske implementeringer fremfor engelske. Det kommer dog ofte an på firmakultur.
Avatar billede leif Seniormester
29. april 2006 - 18:55 #17
jogii -> Pt. er det officiel policy at vores mail system er på Engelsk, vi overvejer dog om vi skal ændre policyen ! Jeg kan jo heldigvis beholde min engelske udgave hvis jeg vil.
Avatar billede karstenv Nybegynder
01. maj 2006 - 08:24 #18
Jeg ved ikke om jeg helt har fortjet noget her i denne tråd, men her er mit svar.
Avatar billede leif Seniormester
06. maj 2006 - 17:17 #19
Takker for alle indspark