Avatar billede craft Nybegynder
02. april 2006 - 13:32 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Program til at editere WAV-filer

Jeg søger et program, som bare skal kunne klippe i  nogle WAV-filer, fordi jeg kun skal bruge dele af sangene.
Avatar billede vitaminen Nybegynder
02. april 2006 - 13:36 #1
Avatar billede bertelbrander Praktikant
02. april 2006 - 13:59 #2
Avatar billede craft Nybegynder
02. april 2006 - 15:16 #3
Jeg har hentet Audacity, men jeg kan ikke helt finde ud af, hvordan jeg klipper det, som jeg ikke vil have, væk. Jeg har markeret det, jeg gerne vil have, men der er næsten ingen af menupunkterne, man kan trykke på.

Hvad gør jeg?
Avatar billede bertelbrander Praktikant
02. april 2006 - 16:34 #4
1: Åben .wav filen
2: Vælg I-beam cursoren, den ligner et højt tyndt I. Du vælger den ved at trykke på I'et øverst til venstre i toolbaren.
3: Marker den del af filen du vil have væk eller kopieret ved at trække cursoren over det, derved bliver der mørkere blå end resten.
4: Vælg kopier eller klip fra rediger menu'en
5: Hvis du har kopieret kan du lave en ny fil og vælge indsæt der.
Avatar billede craft Nybegynder
02. april 2006 - 19:12 #5
Så er den der! Tusind tak. Smider du et svar?
Avatar billede bertelbrander Praktikant
02. april 2006 - 19:30 #6
Nej, jeg samler ikke på point.
Avatar billede craft Nybegynder
02. april 2006 - 19:39 #7
Okay, jeg snupper dem selv, så.