Avatar billede pixar13 Nybegynder
02. april 2006 - 13:24 Der er 13 kommentarer og
4 løsninger

Nybegynder I Photoshop - Hvor Starter Jeg?

Hej eksperter.

Jeg har lige anskaffet mig en gammel version af photoshop (photoshop 7.0, engelsk)
Jeg vil gerne i gang med at lære at bruge det. Jeg skal ikke lave webdesign osv, men blot i gang med lidt billedredigering.

Kender i nogle gode guides & brushes til fri download osv? ALT er brugbart.

MVH
Mads
Avatar billede pixar13 Nybegynder
02. april 2006 - 13:25 #1
.. beklager stavefejlene :)
Avatar billede vitaminen Nybegynder
02. april 2006 - 13:32 #2
Kom igang med photoshop
http://www.pcfreek.dk/vistutorials.asp?id=22

Her er en dansk tutorial
http://www.prodic.dk/

Ellers søg lidt på google :)
Avatar billede pixar13 Nybegynder
02. april 2006 - 13:42 #3
Mange tak. Jeg fandt også selv lige www.deviantart.com og www.clantemplates.com

Flere er velkommen!

Kommer lige med et tåbeligt spørgsmål. Hvordan laver jeg en sort baggrund?
Avatar billede pixar13 Nybegynder
02. april 2006 - 13:56 #4
Det med baggrunden er klaret. Flere tutorials er velkommen!
Avatar billede overclockdk Nybegynder
02. april 2006 - 14:00 #5
se:
www.knoxi.dk/bagrund.swf fra mig til dig !
Avatar billede overclockdk Nybegynder
02. april 2006 - 14:01 #6
højreklik og gem den .. det er hurtiger!
Avatar billede hcma Novice
02. april 2006 - 14:16 #7
her finder du nok den største samling af tutorials:
http://www.good-tutorials.com/tutorials/8
Avatar billede hcma Novice
02. april 2006 - 14:19 #8
Avatar billede pixar13 Nybegynder
02. april 2006 - 14:33 #9
Mange mange tak for jeres svar. Det ser virkelig godt ud. Jeg har lige et par spørgsmål:

1) Virker ALLE brushes, til ALLE versioner ? Jeg har downloadet nogle fra www.deviantart.com , og dem kan jeg ikke finde inde i photoshop? Altså jeg har selvfølgelig lagt dem ind i photoshop mappen under brushes, men de er der ikke?

2)Hvis jeg nu skulle lave en forside til en opgave i skolen (hvilket er meget tænkeligt), og jeg skal lave en baggrund, lidt tekst, et par billede jeg skal skøre ud, sætte dem ind (måske klippe dem sammen, er der så nogle tutorials i kan anbefale specielt til det?
Avatar billede pixar13 Nybegynder
02. april 2006 - 14:52 #10
Beklager jeg skriver så elendigt idag :)
Avatar billede bufferzone Praktikant
02. april 2006 - 15:00 #11
Hvis du dropper en e-mailadresse, så sender jeg gerne noget godt materiale, der er lavet til dansk photoshop 6 men som godt kan bruges til efterfølgende versioner. Ved at følge dette materiale nøje kan du sagtens udvikle dig, materialet har været brugt på interne photoshop kurser. Andre er selvfølgelig velkomne også
Avatar billede pixar13 Nybegynder
02. april 2006 - 15:20 #12
Lyder rigtig godt bufferzone. Til den danske photoshop 6 - men jeg bruger engelsk 7.0 (og har lige downloadet photoshop CS2 trial).. Virker det? Isåfald smider du det bare ind til baronen13@hotmail.com
Avatar billede pixar13 Nybegynder
02. april 2006 - 15:22 #13
Beklager endnu engang for mine mere eller mindre idiotiske formulerede indlæg :)
Avatar billede bufferzone Praktikant
02. april 2006 - 15:55 #14
Så er begge sendt, om hotmail kan håndterer dem er jeg ikke så sikker på
Avatar billede pixar13 Nybegynder
05. april 2006 - 07:39 #15
De er modtaget - Beklager forsinkelsen fra min side.

Alle sammen, smid et svar!
Avatar billede hcma Novice
05. april 2006 - 11:21 #16
svar ;o)
Avatar billede pixar13 Nybegynder
09. april 2006 - 10:58 #17
Her kommer de :D