Avatar billede dp_doom Nybegynder
02. april 2006 - 12:12 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

permistions på linux server

hejsa
er der nogen der kan hjælpe?
jeg har en linux server med mange hjemmesider på. jeg har bare det problem at alle og enhver kan gå ind og rette på siderne. Det skal kun kubbe være den bruger som er oprettet og loget ind på ftp'en som skal kunne rette i filerne, og ikke gud og hver mand.
ER der nogen der kan hjælpe mig, jeg kan få de der permitions til at fungere som de skal.

på forhånd tak
Avatar billede serverservice Praktikant
02. april 2006 - 14:05 #1
du skal bruge chmod til at ændre permissions på din ftp mappe
chmod 765 /var/ftp -
derefter skal du ændre i dit script vsftpd.conf
anonymous_enable=yes
local_enable=yes
write_enable=no

finder lige et link til chmod og chown
Avatar billede serverservice Praktikant
02. april 2006 - 14:06 #2
Her er en god guide til dine permissions kommandoer http://gd.tuwien.ac.at/linuxcommand.org/learning_the_shell.php
Avatar billede serverservice Praktikant
02. april 2006 - 14:17 #3