Avatar billede wolfdunky Nybegynder
02. april 2006 - 11:26 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

kan ikke åbne joblisten

hey.

ved ikke lige hvad der er sket men jeg kan ikke åbne min jobliste ved hjælp af Ctrl+alt+delete og hvis jeg går ned på startlinien og højre klikker og vælger vis jobliste så visser den hellere ikke noget

en af mine venner har også fået deaktivert så han havde det samme problem men vi kan ikke huske hvad vi gjorde der..

Nogle der kan hjælpe mig?
Avatar billede wolfdunky Nybegynder
02. april 2006 - 11:35 #1
min hijackthis log fil

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\DAEMON Tools\daemon.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
C:\WINDOWS\system32\LVCOMSX.EXE
C:\Programmer\Logitech\Video\LogiTray.exe
C:\programmer\powerstrip\pstrip.exe
C:\WINDOWS\system32\RunDLL32.exe
C:\Programmer\CyberLink\PowerDVD\PDVDServ.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI.ACE\cli.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\programmer\steam\steam.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\Programmer\Macrogaming\SweetIM\SweetIM.exe
C:\Programmer\Creative\Shared Files\CamTray.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\Logitech\Video\FxSvr2.exe
C:\Documents and Settings\All Users\Menuen Start\Programmer\Start\svchost.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\IWP\NPFMntor.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Console\NSCSRVCE.EXE
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI.ACE\cli.exe
C:\WINDOWS\system32\WgaTray.exe
C:\Programmer\Windows Media Player\wmplayer.exe
C:\Programmer\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\installers\msn kax\ResHacker.exe
C:\Documents and Settings\Tommy\Skrivebord\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://warez-project.org/
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchURL,(Default) = http://www.accoona.com/search?q=%s
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
O2 - BHO: Yahoo! Toolbar Helper - {02478D38-C3F9-4EFB-9B51-7695ECA05670} - C:\Programmer\Yahoo!\Companion\Installs\cpn\yt.dll
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: SABHO - {21B4ACC4-8874-4AEC-AEAC-F567A249B4D4} - c:\programmer\180search assistant\180sahook.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O2 - BHO: ADefaultSearch Class - {944864A5-3916-46E2-96A9-A2E84F3F1208} - C:\Programmer\Accoona\ASearchAssist.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {A8F38D8D-E480-4D52-B7A2-731BB6995FDD} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O2 - BHO: UCmore Toolbar - {ED8DB0FD-D8F4-4b2c-BB5B-9EF040FE104D} - C:\Programmer\UCmore\UCMIE.dll
O3 - Toolbar: Yahoo! Toolbar - {EF99BD32-C1FB-11D2-892F-0090271D4F88} - C:\Programmer\Yahoo!\Companion\Installs\cpn\yt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools] "C:\Programmer\DAEMON Tools\daemon.exe" -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [BearShare] "C:\Programmer\BearShare\BearShare.exe" /pause
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LVCOMSX] C:\WINDOWS\system32\LVCOMSX.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechVideoRepair] C:\Programmer\Logitech\Video\ISStart.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechVideoTray] C:\Programmer\Logitech\Video\LogiTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [PowerStrip] c:\programmer\powerstrip\pstrip.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PD0620 STISvc] RunDLL32.exe P0620Pin.dll,RunDLL32EP 513
O4 - HKLM\..\Run: [RemoteControl] C:\Programmer\CyberLink\PowerDVD\PDVDServ.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AlcxMonitor] ALCXMNTR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [ATICCC] "C:\Programmer\ATI Technologies\ATI.ACE\cli.exe" runtime -Delay
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] "c:\programmer\steam\steam.exe" -silent
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [SweetIM] C:\Programmer\Macrogaming\SweetIM\SweetIM.exe
O4 - HKCU\..\Run: [LogitechSoftwareUpdate] C:\Programmer\Logitech\Video\ManifestEngine.exe boot
O4 - HKCU\..\Run: [Creative WebCam Tray] "C:\Programmer\Creative\Shared Files\CamTray.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] ~"C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - Startup: Adobe Gamma.lnk = ?
O4 - Global Startup: svchost.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O12 - Plugin for .spop: C:\Programmer\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: {4F1E5B1A-2A80-42CA-8532-2D05CB959537} (MSN Photo Upload Tool) - http://by110fd.bay110.hotmail.msn.com/resources/MsnPUpld.cab
O16 - DPF: {AB86CE53-AC9F-449F-9399-D8ABCA09EC09} (Get_ActiveX Control) - https://h17000.www1.hp.com/ewfrf-JAVA/Secure/HPGetDownloadManager.ocx
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/MsnMessengerSetupDownloader.cab
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O23 - Service: Adobe LM Service - Adobe Systems - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe Systems Shared\Service\Adobelmsvc.exe
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: ATI Smart - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ati2sgag.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: Macromedia Licensing Service - Unknown owner - C:\Programmer\Fælles filer\Macromedia Shared\Service\Macromedia Licensing.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto-Protect Service (navapsvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Firewall Monitor Service (NPFMntor) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\IWP\NPFMntor.exe
O23 - Service: Norton Protection Center Service (NSCService) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Console\NSCSRVCE.EXE
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: Symantec AVScan (SAVScan) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: SPBBCSvc - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
O23 - Service: Symantec Core LC - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
Avatar billede swiatecki Novice
02. april 2006 - 11:37 #2
Enten har en sytemadminstrator deaktiveret den eller også er det en virus ..

En af mulighederne, hvis det er virus, er at kopiere selve jobliste programmet og kalde det noget andet fx. taskmgr2.exe(det oprindelige hedder taskmgr.exe) for derefter at køre det...

Jeg kan evt. også sende dig en kopi hvis dit system ikke tilllader at du kopierer det
Avatar billede arlet Juniormester
02. april 2006 - 12:08 #3
angående din jobliste

hent
http://www.dougknox.com/xp/utils/xp_taskmgrenab.zip

unzip den og kør den så burde det virke igen.
Avatar billede wolfdunky Nybegynder
02. april 2006 - 12:13 #4
hmm.. daj eg prøvede at finde "taskmrg" inde i system mappen så prøvede jeg at åbne den selv der inde men da jeg prøvede at åbne den så skrev den at filen allerde var i brug?..
02. april 2006 - 12:27 #5
02. april 2006 - 12:27 #6
Hovsa - det var den samme som [02/04-2006 12:08:56] ...