Avatar billede bjarke123456 Nybegynder
02. april 2006 - 11:21 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Ulige internethastighed

Hejsa
Jeg har to PC'er på samme router. Den ene viser 2,3 Mbit med TDC's internet hastighedsmåling. Den anden 78 Kbit. Jeg har snust lidt i tidligere spg og ser at man kan få checket en hijack log her. Kan jeg også få hjælp?
Pft mange tak

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 11:20:57, on 02-04-2006
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 (6.00.2600.0000)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\AntiVir PersonalEdition Classic\sched.exe
C:\Programmer\AntiVir PersonalEdition Classic\avguard.exe
C:\Programmer\ewido anti-malware\ewidoctrl.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\sistray.EXE
C:\WINDOWS\System32\RunDll32.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
C:\Programmer\AntiVir PersonalEdition Classic\avgnt.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Documents and Settings\B\Dokumenter\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O4 - HKLM\..\Run: [HTpatch] C:\WINDOWS\htpatch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SiSUSBRG] C:\WINDOWS\SiSUSBrg.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SiS Tray] C:\WINDOWS\System32\sistray.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [ECS CLOCK] C:\WINDOWS\System32\ecsclock.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Cmaudio] RunDll32 cmicnfg.cpl,CMICtrlWnd
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DELUXECC] C:\WINDOWS\twain_32\SiPix\SCDeluxe\DELUXECC.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PCSuiteTrayApplication] C:\PROGRA~1\Nokia\NOKIAP~1\LAUNCH~1.EXE -onlytray
O4 - HKLM\..\Run: [avgnt] "C:\Programmer\AntiVir PersonalEdition Classic\avgnt.exe" /min
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [PcSync] C:\Programmer\Nokia\Nokia PC Suite 6\PcSync2.exe /NoDialog
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: &Translate English Word - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmwordtrans.html
O8 - Extra context menu item: Backward Links - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cached Snapshot of Page - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~3\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Similar Pages - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Translate Page into English - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmtrans.html
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O23 - Service: AntiVir Scheduler (AntiVirScheduler) - Avira GmbH - C:\Programmer\AntiVir PersonalEdition Classic\sched.exe
O23 - Service: AntiVir PersonalEdition Classic Service (AntiVirService) - AVIRA GmbH - C:\Programmer\AntiVir PersonalEdition Classic\avguard.exe
O23 - Service: ewido security suite control - ewido networks - C:\Programmer\ewido anti-malware\ewidoctrl.exe
02. april 2006 - 12:23 #1
... selvom der umiddelbart ikke en noget 'snavs'/virus så er det farligt at rulle med en total _ikke_ MS WindowsUpdate opdateret XP...

"Ubeskyttede pc’er holder i 20 minutter" http://forum.mib-eu.dk/forum_posts.asp?TID=44
02. april 2006 - 12:25 #2
Min sædvandlige 'tale':

Du har ikke opdateret dit Windows XP til ServicePack2 (SP2).
"Ubeskyttede pc’er holder i 20 minutter]":
http://forum.mib-eu.dk/forum_posts.asp?TID=44

Det er ikke så godt, for så er du ikke sikret mod mange af de vira, der suser rundt på nettet og kigger efter uopdaterede maskiner.

Du kan hente ServicePack2 (SP2) her som 'løs' fil (~280Mb):
http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/
Download/copy til et passende medie.
Afbryd fra det 'farlige' internet (stikket fysisk UD).
Instaler SP2 pakken.
Når det er så gået godt og efter en genstart eller to - først DA tilslut internettet igen og gå i start ->programmer ->Windowsupdate og lade din maskine scanne for nyeste opdateringer. Installer dem du får anbefalet. Der skal nok være >40 'pakker' ...

(Tja - hvis du ikke får dette gennemført ses vi nok snart igen...i virus kategorien?)
Avatar billede bjarke123456 Nybegynder
02. april 2006 - 13:37 #3
Tak for både de gode råd og gennemsynet. Jeg kører jo med aktiv antivir. beskytter denne ikke?
Hvordan er det lige at jeg lukker svaret?
02. april 2006 - 17:21 #4
Har du så nu fået gennemført ovenstående ... incl alle WindowsUpdate ? Også på den anden putter ?

Har det ændret/forbedret det oprindelige spm. ?
02. april 2006 - 17:21 #5
... det kunne generelt være 'sund' at rulle:

Ewido http://www.spywarefri.dk/forum/links/ewido.htm
Klik på Demo download.
Installer og kør Ewido
Opdater straks efter installationen programmet - og la' den scanne...

samt

http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe

Generelt -> http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/sikkerhedspakke.htm
02. april 2006 - 17:22 #6
10. april 2006 - 22:22 #7
<bjarke123456>: Hvad endte denne tråd med???