Avatar billede uklo Nybegynder
02. april 2006 - 09:40 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Adgang til private mapper

1. Min windows xp gik ned.
2. Forsøger repair console og repair installation, men det virkede ikke.
3. Laver en ny partition og installerer xp på den.
4. Forsøger at få adgang til dokumenter og settings i den gamle xp installation fra den nye.

Hvad gør jeg for at få adgang til mine dokumenter. Den eneste mulighed, som jeg selv har identificeret er, at køre repair console, logge på den gamle installation og benytte kommandoen COPY til at kopiere filerne over til den ny installation. Problemet er bare at de er over 2000 filer og COPY kan kun kopiere en fil ad gangen.
Avatar billede resten Nybegynder
02. april 2006 - 09:46 #1
Højreklik på den mappe som du skal ha styring over og vælg Sikkerhed-Avanceret her taster du dit nuværende brugernavn ind.
Evt skal du ind i mappe visninger og fjerne hakket i simpel fildeling.

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;308421
Avatar billede uklo Nybegynder
02. april 2006 - 09:51 #2
Det lyder lovende, men jeg kan ikke se Sikkerhed-Avanceret eller simpel fildeling under funktioner->mappeindstillinger->vis. Jeg bruger XP Home
Avatar billede uklo Nybegynder
02. april 2006 - 09:52 #3
Læste lige dit link. Fejlsikret tilstand skal jeg køre. Sorry...
Avatar billede resten Nybegynder
02. april 2006 - 09:54 #4
Så gå ind i dit kontrolpanel og klik på mappeindstillinger.
Avatar billede resten Nybegynder
02. april 2006 - 09:55 #5
Du skal ikke køre fejlsikret tilstand.
Avatar billede resten Nybegynder
02. april 2006 - 09:56 #6
Det du skal vinge af ligger som nr1  under mappeindstilliger (brug enkel fildeling)
Avatar billede uklo Nybegynder
02. april 2006 - 10:27 #7
Dit svar med ændring af ejer osv. virkede. 1000tak det har sparet mig for yderligere sved og tårer :-)

poster du et svar.

Nu da dette er muligt kan man jo spørge til fordelen ved at sætte dokuments og settings private, når de alligevel kan blive tilgængelige ved at oprette en ny partition med xp og gøre som du sagde.
Avatar billede uklo Nybegynder
02. april 2006 - 10:54 #8
Sorry var fordi jeg spurgte før jeg læste dit link.
Avatar billede resten Nybegynder
02. april 2006 - 12:54 #9
Godt det virked.
Avatar billede hmortensen Nybegynder
02. april 2006 - 12:55 #10
uklo, så kræver det fysisk adgang til disken.