Avatar billede marchal Nybegynder
01. april 2006 - 20:03 Der er 63 kommentarer og
1 løsning

display driver

Hvordan finder jeg ud af hvilken display driver jeg skal bruge til min dell latitude C640? På Dells hjemmeside er der ca 25 forskellige at vælge imellem.
Avatar billede levithan Nybegynder
01. april 2006 - 20:05 #1
ER det til xp
Avatar billede marchal Nybegynder
01. april 2006 - 20:06 #2
ja det er til xp. Her er en liste over hvad det er muligt at hente hos dell.
Display Devices
  Dell 1505FP
Dell 1704FPV
Dell 1707FPc
Dell 1707FPt
Dell 1801FP
Dell 1905FP
Dell 1907FPc
Dell 1907FPt
Dell 2001FP
Dell 2005FPW
Dell 2100MP
Dell E153FP
Dell E156FPb
Dell E156FPf
Dell E173FP
Dell E193FP
Dell E196FPb
Dell E772p
Dell E773p
Dell E773s
Dell M783p
Dell M783s
Dell M992
Dell M993s
Dell P1130
Dell P793
Dell P992
Avatar billede levithan Nybegynder
01. april 2006 - 20:06 #3
Avatar billede marchal Nybegynder
01. april 2006 - 20:08 #4
ja det er jo den liste jeg lige har indsat ovenover! ved bare ikke hvilken en jeg skal bruge
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. april 2006 - 20:20 #5
På ovenstående link - brug linket "Søg efter mit Service Tag"
Så skulle det være en leg at finde den korrekte driver.
Avatar billede marchal Nybegynder
01. april 2006 - 20:22 #6
har indtastet mit servicetag og det er der jeg står nu. Under de forskellige ting jeg kan downloade... Kan det ikke lade sig gøre at se nogen steder hvilken driver man skal hente? Alle de ovenstående drivere hører til min model, men jeg kan bare ikke se præcis hvilken.
Avatar billede levithan Nybegynder
01. april 2006 - 21:14 #7
prøv at hente everest og se hvad dit grafikkort hedder  http://www.majorgeeks.com/download4181.html
Avatar billede marchal Nybegynder
01. april 2006 - 21:29 #9
jeg ved godt hvad grafik kortet hedder og jeg kan ikke bare hente noget fra nettet da jeg på min bærbare ikke pt. har internet adgang. Du har tidligere svaret mig på om jeg havde trådløst netværkskort.
Avatar billede levithan Nybegynder
01. april 2006 - 21:37 #10
hvad hed grafikkortet så?

programmet bruges til at scanne din hardware igennem så du kan se hvad dine enheder hedder
Avatar billede marchal Nybegynder
01. april 2006 - 21:55 #11
jeg kan simpelthen ikke se hvad det hedder. Jeg er lige ved at give op! Iomrgen går jeg ud og køber et trådløst netkort og router og så må jeg bare hente alle filerne
Avatar billede levithan Nybegynder
01. april 2006 - 22:23 #12
har du ikke internet derhjemme? ellers kan du jo bruger kabel til bærbaren jeg så den havde alm netstik i sig
Avatar billede levithan Nybegynder
01. april 2006 - 22:24 #13
du kunne vel også besøge en ven der har internet
Avatar billede marchal Nybegynder
01. april 2006 - 22:26 #14
ja men så skal jeg ko bruge et cross over kabel ik? jeg kan vidst ikke forbinde computerne med hinanden hvis den ene ikke kan komme på nettet. Der er ellers koblet på den samme router d-link 604
Avatar billede marchal Nybegynder
01. april 2006 - 22:29 #15
hele problemet ville blive løst hvis jeg kunne overføre den lille driver fil på 4 mb til netværkskortet, for så kan jeg komme på nettet. Men af en eller anden grund så vil min brænder bare ikke æde mine ellers sprit nye cd-rw cd'er
Avatar billede levithan Nybegynder
01. april 2006 - 22:32 #16
Det er vel nok at forbinde den bærbar med det alm netstik og et alm netværkskabel (ikke krydskabel) så er den jo på nettet til at hente det du skal bruger?.

jeg ved ikke helt om du kan gøre det uden videre derfra hvor du sidder med at koble bærbaren på
Avatar billede marchal Nybegynder
01. april 2006 - 22:34 #17
jeg er sådan set forbundet til nettet så vidt jeg kan se men problemet er at der ikke er nogen drivere til det modem der sidder i computeren, og derfor kan jeg ikke komme online
Avatar billede levithan Nybegynder
01. april 2006 - 22:38 #18
hvis der er netstik i bærbaren skal du ikke bruge modem.  din bærbar har Fast Ethernet port så du forbinder bare kabelet fra porten og op i din dlink. så er du på nettet. vel at mærke netkortet er installret. du kan se i enhedes håndtering om det er insatalleret.
Avatar billede levithan Nybegynder
01. april 2006 - 22:39 #19
Det sidder lige ved siden af PS2 stikket
Avatar billede marchal Nybegynder
01. april 2006 - 22:43 #20
der ser meget ud som om at det er tilsluttet korrekt. I min enhedshåndtering ser alt fint ud bortset fra de 2 udråbstegn på skærmkort og PCI-modem. De 2 steder skriver den at en driver ikke er installeret.i mine netværksforbindelser har jeg 2 ikoner.Det ene hedder bare internetforbindelse og er aktiveret. Den anden hedder LAN-forbindelse og er ligeledes aktiveret. Desuden så lyser begge lamper der hvor jeg har sat stikket i den bærbare. Den ene orange og den anden blinker gul. Så det ser ud til at der er forbindelse.Computeren er lige blevet geninstalleret med win xp.
Avatar billede levithan Nybegynder
01. april 2006 - 22:46 #21
ja når lan forbindensen er der så virker netkortet. prøv at koble den til routeren med kablet så skulle du meget gerne komme på nettet og komme videre med dit project
Avatar billede marchal Nybegynder
01. april 2006 - 22:49 #22
den er koblet til. Det har den været hele tiden. men jeg kan ikke komme på. Og forbindelsen fejler ikke noget for det er den samme jeg skriver fra her
Avatar billede levithan Nybegynder
01. april 2006 - 22:50 #23
hvad mener du med "men jeg kan ikke komme på"
Avatar billede marchal Nybegynder
01. april 2006 - 22:51 #24
tjaaa når jeg dobbeltklikker på IE så får jeg bare en side op med at siden ikke kunne findes. Og jeg har prøvet mange forskellige sider
Avatar billede levithan Nybegynder
01. april 2006 - 23:33 #25
prøv at åbne internet explorer > funktioner > internet indstillinger > forbindelser > lan settings > ER der nogle krydser sat i nogen af de 3 boxe?
Avatar billede marchal Nybegynder
01. april 2006 - 23:37 #26
hvis du tænker på dem der hedder automatisk registr....brug script og brug proxyserver så er svaret nej
Avatar billede levithan Nybegynder
01. april 2006 - 23:43 #27
ok hvis du tager en ipconfig i en dos promt hvad skriver den så
Avatar billede marchal Nybegynder
01. april 2006 - 23:45 #28
kan jeg ikke nå at se.
Avatar billede marchal Nybegynder
01. april 2006 - 23:46 #29
du tænker på kør -> ipconfig ik?
Avatar billede marchal Nybegynder
01. april 2006 - 23:47 #30
i komm promt selvfølgelig.
Avatar billede marchal Nybegynder
01. april 2006 - 23:47 #31
hvad vil du vide?
Avatar billede levithan Nybegynder
01. april 2006 - 23:49 #32
om du får en rigtig / korrekt ipadresse til din bærbar. hvis den ikke gør er det jo forklaringen på at du ikke kan se internet sider. vi skal jo ha lokaliseret fejlen ikke?
Avatar billede levithan Nybegynder
01. april 2006 - 23:50 #33
jeg tænker  start > kør > cmd  og tryk enter. skrive ipconfig /all for at se udvidet info
Avatar billede marchal Nybegynder
01. april 2006 - 23:50 #34
jo men vil du have ip, undernetmaske og standartgateway?
Avatar billede marchal Nybegynder
01. april 2006 - 23:51 #35
ja det er gjort
Avatar billede levithan Nybegynder
01. april 2006 - 23:55 #36
ip, undernetmaske og standartgateway? ville være udmærket.
Avatar billede levithan Nybegynder
01. april 2006 - 23:56 #37
du kan evt sammenligne om begge dine pcere får det samme pånær ipadressen som nok er en højere end den anden så er du fri for at poste det her
Avatar billede marchal Nybegynder
01. april 2006 - 23:59 #38
undernetmasken er den samme. som det eneste. På min stationære pc som jeg sidder ved nu står min internet udbyder også opført. det gør det ikke på den bærbare
Avatar billede levithan Nybegynder
02. april 2006 - 00:01 #39
ok på din bærbare står TCP/IP så til at hente automatisk samt DNS at hente automatisk?
Avatar billede marchal Nybegynder
02. april 2006 - 00:05 #40
hvor ser jeg det?
Avatar billede levithan Nybegynder
02. april 2006 - 00:13 #41
kontrolpanelet > netværk og opkalds forbibndelser > lan forbindelse (højre tryk)+egenskaber> TCPIP og truk egenskaber
Avatar billede marchal Nybegynder
02. april 2006 - 00:14 #42
står beggge til hent automatisk
Avatar billede levithan Nybegynder
02. april 2006 - 00:16 #43
hvilket kabel bruger du fra pcer til router?
Avatar billede marchal Nybegynder
02. april 2006 - 00:17 #44
almindeligt netværkskabel. Har virket tidligere på en anden computer
Avatar billede levithan Nybegynder
02. april 2006 - 00:21 #45
Det skulle også være ok.

har du noget firewall der evt kan gå ind og blokkere prøv at disable det. og åben en dospromt og skriv.  ipconfig /release  og bagefter skriver du ipconfig /renew
Avatar billede marchal Nybegynder
02. april 2006 - 00:24 #46
jeg har lige testet kablet. det virker fint. Der er ikke firewall eller virusprogram på nogen af computerene. prøver lige det su skrev
Avatar billede marchal Nybegynder
02. april 2006 - 00:25 #47
er gjort
Avatar billede levithan Nybegynder
02. april 2006 - 00:27 #48
hvilke ipadresse + gateway + undermaske får du
Avatar billede marchal Nybegynder
02. april 2006 - 00:29 #49
ser ud til at det er den samme som sidst. Min ip på den bærbare hedder 192.168xxxx og på den stationære hedder den 83.89.xxxxxx
Avatar billede levithan Nybegynder
02. april 2006 - 01:09 #50
ok 192.168xxx er en privat netværks adresse som tildeles af din router mens 83.89.xx.xx  er en fuldgyldig ip addresse ude på internettet. Efter mit bud er din pcer på internettet spg er bare hvordan du kan se hjemmesider.

på din bærbar prøv at åbne dospromten og skriv ping www.eb.dk hvilke svar får du tilbage
Avatar billede marchal Nybegynder
02. april 2006 - 15:06 #51
blev ikke genkendt som en intern eller ekstern kommando, et program eller en batchfil
Avatar billede levithan Nybegynder
02. april 2006 - 15:13 #52
nå måske du har skrevet forkert? det skulle gerne se sådant her ud i dospromten

C:\>ping www.eb.dk

Pinging www.eb.dk [81.19.246.13] with 32 bytes of data:

Reply from 81.19.246.13: bytes=32 time=36ms TTL=56
Reply from 81.19.246.13: bytes=32 time=18ms TTL=56
Reply from 81.19.246.13: bytes=32 time=45ms TTL=56
Reply from 81.19.246.13: bytes=32 time=18ms TTL=56

Ping statistics for 81.19.246.13:
    Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
    Minimum = 18ms, Maximum =  45ms, Average =  29ms
Avatar billede marchal Nybegynder
02. april 2006 - 15:15 #53
sorry jeg havde ikke lige set at jeg skulle skrive ping foran. Jeg forsøger mig lige med en opgradering af wp. Jeg har også købt et trådløst pcmcia kort og smidt i men det kunne computeren heller ikke finde. Men jeg ser lige hvad der sker når xp er opgraderet.
Avatar billede levithan Nybegynder
02. april 2006 - 15:16 #54
det er helt ok
Avatar billede marchal Nybegynder
02. april 2006 - 16:18 #55
ping anmodning kunne ikke finde værten. kontroller anvnet og prøv igen
Avatar billede levithan Nybegynder
02. april 2006 - 16:34 #56
hvad har pcen fået et default gateway?
Avatar billede marchal Nybegynder
02. april 2006 - 16:36 #57
jeg må være dig svar skyldig. Jeg har haft en anden bærbar computer sat til på nøjagtig samme tilslutning og det har altid virket fint.
Avatar billede levithan Nybegynder
02. april 2006 - 16:39 #58
men den anden bærbar har sikkert andre indstillinger. det er sikkert en banal ting som skal rettes på din gamle bærbar. men det er svært når man ikke sidder med tingene i hånden
Avatar billede marchal Nybegynder
02. april 2006 - 16:42 #59
ja det er klart. Jeg har været meget tilfreds med din hjælp og forstår godt hvis du "giver op" Du får selvfølgelig points for dit arbejde.
Avatar billede levithan Nybegynder
02. april 2006 - 16:45 #60
har da ikke givet op endnu.

men hvad med det trådløse kort kunne du ikke finde det?
Avatar billede marchal Nybegynder
02. april 2006 - 16:49 #61
jo pt. har jeg deaktiveret det almindelige netkort og aktiveret det trådløse. Men jeg har ikke trådløst netværk her. Jeg har hele tiden skulle have trådløst netkort i den bærbare men vil jo gerne have muligheden for at smide kablet i når jeg er hjemme. Og så er det bare død irriterende når tingene ikke virker! Har et problem mere med en ekstern hd jeg lige har købt i dag. tror du jeg fik cd key med til den så jeg kan installere driveren? Nope. Så jeg er ret muggen lige nu :-)
Avatar billede levithan Nybegynder
02. april 2006 - 18:59 #62
vedr det trådløse net skyldes det så ikke at dit trådløse net er krypteret og SSID broadcast er gemt at vejen?
Avatar billede marchal Nybegynder
09. maj 2007 - 21:02 #63
smid et svar og modtag point:-)
Avatar billede levithan Nybegynder
09. maj 2007 - 21:27 #64
ok