Avatar billede ghetic Nybegynder
01. april 2006 - 13:23 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Gør billedet større

Hej

Hvis jeg i Adobe Photoshop åbner et nyt dokument i f.eks. 120x120 og laver lidt på det, og gerne vil have det gjort større til f.eks. 200x200 hvad gør jeg så? Her snakker jeg altså baggrunden ikke så de andre ting på billedet bliver større. Det kan ske i sammenhæng med man f.eks. kun troede man skulle bruge så meget plads men vil have noget ekstra på og vil udvide, hvordan gør man?
Avatar billede bufferzone Praktikant
01. april 2006 - 13:40 #1
Du gør billedstørrelsen større i menu punktet Billed - billedstørrelse (tast Alt+Ctrl+I)

Du skal dog vide at du ikke kan forstørre kvaliteten. Gør du billedet større forstørre du også fejl, slør m.m. kvaliteten bliver mindre
Avatar billede marz* Nybegynder
01. april 2006 - 14:02 #2
Image/CanvasSize
Avatar billede bufferzone Praktikant
01. april 2006 - 14:09 #3
marz*>Image/CanvasSize er det ikke kun lærredet du gør større. Hvis du bruger denne så skal man vel efterfølgende ind og scallerer billedet. Nu sidder jeg med en dansk photoshop så jeg er ikke helt sikker på hvad den orginale engelske betegnelse er. er der ikke noget der hedder Image/ImageSize?
Avatar billede marz* Nybegynder
01. april 2006 - 14:11 #4
det er jo det han spørger om...
Avatar billede bufferzone Praktikant
01. april 2006 - 14:45 #5
Dammm du har ret, ghetic se venligst helt bort fra mit stupide svar, jeg skal lære at læse spørgsmålet før jeg svare på det, Dummeslag til mig. Tak marz*
Avatar billede marz* Nybegynder
02. april 2006 - 01:47 #6
tak for point selv om 200 føles lidt rigeligt.

bufferzone: jeg læser osse nogle gange forkert ;)