Avatar billede muullie Nybegynder
01. april 2006 - 08:50 Der er 6 kommentarer

Hvordan sikre man trådløs netværk

Hvordan sikre jeg mit trådløs netværk, eller rettere sagt, hvordan opsætte man den? siden sidste weekend hvor vi fik vores trødløs har forbindelsen været ustabil hvor vi ofte rydder ud af nettet. så virker den igen efter vi enten har slukket fra kontakten eller reparer trådløs. Hvad har vi gjort forkert?
har acer 9503EWSMi.
Avatar billede dragonknight Juniormester
01. april 2006 - 12:55 #1
Der er mange ting du kan gøre.

Først henter du netstumbler fra www.netstumbler.com. Den vil kunne fortælle dig hvilke net der findes i dit område, og hvilken kanal de anvender. Du skal ikke anvende en kanal, som andre anvender i din nærhed, da det kan give forstyrelser, pakketab og mistede forbindelser. Kanalen vælger du på routeren.

Intern kan du forsøge at stabilisere dit netværk ved at gå ind i advanced wireless setup på din router, og sætte:
Beacon interval sættes til 50
Og Fragmenttation treshold 2304
Og RTS treshold 2304
Det er ikke sikkert at din router understøtter ændring af disse egenskaber.

Hvilket trådløs netkort drejer det sig om ? Indbygget, USB, PCI eller indstikskort ?
Avatar billede muullie Nybegynder
01. april 2006 - 14:24 #2
Jeg har indbygget og min mand har indstikskort.
Avatar billede dragonknight Juniormester
01. april 2006 - 14:46 #3
Det lyder som bærbare. Så kan man også tage en kik på opsætningen af netkortene.

Visse netkort har en strømspare funktion, og det betyder, at den forsøger at tilpasse hastigheden til behovet. Min erfaring er at der ikke bliver skruet op for hastigheden tilstrækkelig hurtig.
Det er ikke sikkert at jeres kort understøtter nedennævnte egenskaber, men se hvad du kan finde.
Du går ind i enhedshåndteringen og finder dit trådløse netkort og dobbeltklikker på dette. Du vælger avanceret, og der kommer en boks frem med egenskab:
Du scroller ned til Intel throughput enhancement og vælger aktiver.
Videre ned til Sendeeffekt og fra vælger "brug standart værdi", og sætter slideren på højeste.
Videre til strømspare styring, og der fra vælger du "brug standart værdi", og sætter slideren til laveste.

Hvis du kun anvender 802.11g standarten, så kan du også under trådløs funktion fra vælger du "brug standart værdi", og sætter den til Kun 802.11g

Nu trykker du på OK.
Avatar billede dragonknight Juniormester
02. april 2006 - 14:03 #4
Har du behov for mere hjælp ?
Avatar billede muullie Nybegynder
02. april 2006 - 16:18 #5
Jeg tror det hjælp. Mange tak for hjælpen.Hvordan giver jeg dig pointer??

Forsat god søndag
Avatar billede dragonknight Juniormester
03. april 2006 - 10:28 #6
Jeg lægger et svar, og du kan så markere mit navn nederst til venstre, og trykke på accepter.