Avatar billede shjdsi Nybegynder
31. marts 2006 - 14:48 Der er 4 kommentarer

newbie: merge video clip og konvertere dem så de kan afspilles

på alm dvd afspiller.
Jeg har taget en masse små video clip af vores nyfødte søn. Jeg ville gerne merge dem til en film jeg kunne brænde på cd/dvd og give i gave. Jeg er helt blank på video redigering og lign. findes der noget freeware/shareware der er nemt og intuitivt at bruge.
Jeg skal også bruge et program der kan konvertere f.eks avi til mpg m.m
nogen der kan hjælpe ?
Avatar billede uffesteenberg Novice
31. marts 2006 - 20:00 #1
Hvilket format er dine videoer optaget i??
Avatar billede shjdsi Nybegynder
01. april 2006 - 00:05 #2
Hej! Det er .mov filer direkte fra kameraet. De apsilles med quick time player.
Avatar billede uffesteenberg Novice
01. april 2006 - 21:01 #3
Virtual Dub er gratis og kan lave avi til mpeg..

Check evt. Windows Movie Maker om den kan merge mov-filer (men jeg vil tro du først skal konvertere til et andet format)

Er det fra et ordentligt videokamera eller fra et alm. digital-kamera med videofunktion??

Hvis du har Nero kan du lave en udmærket DVD med menuer (muligvis også merge) direkte fra dine video-sekvenser (igen, muligvis først efter konvertering, da Nero muligvis ikke kan arbejde direkte med MOV-filer)
Avatar billede uffesteenberg Novice
01. april 2006 - 21:07 #4
Virtual DUb ---> http://www.virtualdub.org/

Søg ellers på google "avi til mpeg" (eller mpg) eller her på eksperten.

Måske er denne en mulighed: http://www.jcvu.dk/it-medier/3Billeder/Produkt/DigiStillKam(Kr)/Videokonvert.htm

Mere:
http://www.dvdrip.dk/forum/viewtopic.php?p=5553&sid=48d5b4e81839f2b6459402b49fe95351

Der findes en hel del... WinAVi Video Converter er rigtig god (men ikke gratis)

PS: Nero kan lave en DVD ud fra avi-filer (den konvertere selv i løbet af processen)